مرکز عملیات تجاری بریتانیا از حمله و توقیف یک کشتی دیگر در سواحل یمن خبر داد.

مرکز عملیات تجاری بریتانیا (UKMTO) از احتمال وقوع یک حمله دیگر به کشتی های خارجی (احتمالا اسرائیلی) در آب های جنوب غربی عدن خبر داد.

رسانه های صهیونیستی نیز مدعی شدند افراد مسلح ناشناس یک کشتی تجاری را در سواحل عدن توقیف و به مقصدی نامعلوم منتقل کردند.

در صورت صحت این اخبار، این چهارمین کشتی اسرائیل است که مورد حمله و یا توقیف محور مقاومت قرار می‌گیرد.

نام کشتی جدید توقیف شده توسط انصارالله، نفتکش CENTRAL PARK است. این کشتی یک نفتکش حمل کننده موادی نفتی و شیمیایی است و با پرچم لیبریا فعالیت می‌کرده است. کشتی سنترال پارک متعلق به شرکت Zodiac Maritime Ltd است. خود این شرکت زیرمجموعه ای از شرکت زودیاک و متعلق به میلیاردر معروف اسرائیلی “ایال عوفر” است.

تصویر آرشیوی از نفتکش اسرائیلی CENTRAL PARK

اما ساعاتی بعد، حزام الاسد، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی ادعای مرکز تجارت دریایی بریتانیا و رسانه های صهیونیستی درباره توقیف یک کشتی دیگر توسط ارتش یمن را رد کرده و گفت: “اگر بگوییم، بدان عمل می‌کنیم و اگر عمل کنیم اعلام می‌کنیم و جز از خدای متعال نمی ترسیم.
تقابل ما با دشمن صهیونیستی در کنار برادران مجاهدمان در فلسطین همچنان ادامه دارد و به یاری خدا تا زمانی که تجاوزاتش به مردم غزه و کرانه باختری ادامه داشته باشد، به هر جایی که دستمان و سلاحهایمان برسد، حمله خواهیم کرد.
بازی های آمریکایی و صهیونیستی در خلیج عدن، دریای عرب و اقیانوس هند برملا و افشا می شود و متجاوز به دور دایره می‌چرخد.”

برخی رسانه‌های عربی اعلام کرده‌اند که خبر توقیف کشتی اسرائیلی در خلیج عدن صحت ندارد و ادعای غربی هاست. مقامات یمنی نیز تاکنون واکنش روشن و رسمی به این خبر نداشته اند و پیام حزام الاسد اولین واکنش به این خبر است.

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری نیز این خبر را اینگونه تحلیل کرد که به نظر می رسد که آمریکا و نیروی دریایی (ارتش انگلیس) در ماجرای حادثه ربودن کشتی در سواحل خلیج عدن درگیر هستند و از کشتی ها خواسته اند که از این منطقه دوری کنند. اما منابع محلی در یمن مدعی شدند که نیروی دریایی آمریکا به گروه‌های وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در عدن دستور داد تا با انتشار یک داستان آمریکایی ادعا کنند که نیروهای آمریکایی ساعاتی پیش یک کشتی ربوده شده توسط افراد مسلح (انصارالله) را در خلیج عدن آزاد کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.