پس از ادعای آمریکا مبنی بر جلوگیری از توقیف یک کشتی حامل مواد شیمیایی در خلیج عدن توسط انصارالله، این بار غربی‌ها مدعی حمله موشک های بالستیک انصارالله به یک ناوشکن آمریکایی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آمریکا روز گذشته با اجرای یک پروژه‌ی رسانه‌ای با نقش آفرینی مرکز تجارت دریایی بریتانیا و رسانه های صهیونیستی، مدعی حمله افراد مسلح به نفتکش حامل مواد شیمیایی در خلیج عدن و تماس اضطراری این نفتکش شد. حمله افراد مسلح با واکنش به موقع نیروی دریایی ارتش آمریکا ناکام مانده و نفتکش فعلا سالم است. همچنین پنج نفر در این حادثه دستگیر شده‌اند که تاکنون از هویت آنها جزئیاتی منتشر نشده است.

در همین راستا، فرمانده مرکزی ارتش آمریکا مجددا مدعی شد که انصارالله شب گذشته با دو فروند موشک بالستیک موقعیت یک ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن مورد حمله قرار داده است. این دو موشک در ۱۰ مایلی (۱۶ کیلومتر) ناوشکن آمریکایی فرود آمده و هیچ خساراتی در پی نداشته است.

مقامات پنتاگون به رسانه های خود اعلام کرده‌اند که این حادثه را تشدید تنش و تهدید بزرگی از سوی انصارالله می‌دانند.

ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که مقامات یمنی تلاش برای توقیف یک کشتی در خلیج عدن را رد کرده‌اند. علاوه بر این، ادعاهایی همچون “اقدام دریایی انصارالله در خلیج عدن” و “شلیک موشک بالستیک به سمت اهداف متحرک دریایی” اقداماتی است که در طول جنگ هشت ساله یمن هیچ پیشینه‌ای ندارد و با واقعیات میدانی یمن نیز سازگاری ندارد! چراکه انصارالله برای حمله به اهداف متحرک خصوصا ناوهای آمریکایی، موشک های کروز و پهپادهای انتحاری مختلفی در اختیار دارد. همچنین سواحل عدن نیز در اختیار نیروهای انصارالله نیست و به فرض صحت ادعای آمریکا، اگر کشتی‌ای نیز توقیف شود باید مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر را تا بندر الحدیده طی کند.

بیشتر بخوانید: حمله به کشتی اسرائیلی در خلیج عدن؛ ادعای غربی‌ها یا عملیات ناموفق انصارالله!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.