دو حمله به دو مرکز اسرائیلی طی روزهای اخیر در پایتخت قزاقستان توسط نیروهای امنیتی خنثی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های محلی مدعی شدند که در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ نوامبر، دو حمله جداگانه به دو مرکز اسرائیلی در شهر آلماتی، پایتخت قزاقستان توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

در اولین حمله، دو شهروند تاجیکستانی سعی داشتند تا حمله‌ای علیه یک مرکز آموزشی یهودی (با نام Ohr Avner) در آلماتی ترتیب دهند اما حین اقدام توسط پلیس محلی شناسایی و بازداشت شدند.

حمله دوم در تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان ماه) از سوی چهار نفر با ملیت‌های مختلف آسیای مرکزی به دفتر ساخنوت آلماتی (نمایندگی چندمنظوره رژیم صهیونیستی در خارج از اراضی اشغالی) بود که حین انجام حمله و پیش از موفق شدن، خنثی شده است. به نقل از منابع غیر رسمی، آنها قصد تخریب ساخنوت با استفاده از خودرو را داشته‌اند اما قبل از انجام این اقدام، در اطراف ساخنوت بازداشت می‌شوند.

تمامی بازداشت شدگان در بازجویی های پلیس اعلام کردند که به نشانه همبستگی با ساکنان غزه و حمایت از مردم فلسطین، حملاتی را به مؤسسات و نهادهای اسرائیلی ترتیب داده‌اند.

گفته می‌شود سرویس امنیتی قزاقستان، از انتشار اطلاعاتی در مورد حملات قریب الوقوع به نهادهای اسرائیلی توسط رسانه‌ها را “به دلایل تضمین امنیت عمومی یهودیان و مبارزه با یهودی ستیزی در این کشور” جلوگیری کرده است.

منبع: مرکز مطالعات آسیای مرکزی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.