نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون، چند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری شهید و چند تن دیگر را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان رژیم صهیونیستی از سحرگاه ۷ آذر ماه، اقدامات نظامی-امنیتی گسترده‌ای را در مناطق مختلف کرانه باختری ترتیب دادند.

در ساعات اولیه صبح امروز، نظامیان اسرائیلی یک جوان فلسطینی به نام “یاسین الاسمر” در شهرک بیتونیا در غرب رام الله را مورد هدف قرار داده و وی را به شهادت رساندند. پس از این حادثه، یک فلسطینی دیگر نیز به نام “مالک البرغوثی” (۱۷ ساله) در روستای کفر عین در شمال غرب رام الله به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید.

نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی به شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند که طی آن درگیری شدیدی میان آنها و رزمندگان فلسطینی به وقوع پیوست. نظامیان اسرائیلی در جریان این یورش، منزلی را محاصره کرده و آن‌ را با راکت مورد حمله قرار دادند. در نتیجه حمله نظامیان صهیونیست به شهر طوباس، یک کودک ۱۴ ساله فلسطینی به نام “عمر وهدان” به شهادت رسید.

شهید عمر وهدان

در ادامه این اقدامات، نظامیان اشغالگر اسرائیلی منزل شهید داود فایز را در اردوگاه دیر عمار در غرب رام الله منفجر کردند. نظامیان اشغالگر اسرائیلی همچنین منزل یک فلسطینی را در منطقه یطا در الخلیل تخریب کردند.

پس از پایان اقدامات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل شب گذشته و بامداد امروز، ۳۵ تن از اهالی کرانه باختری را بازداشت کردند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی پس از آغاز نبرد فعلی با مقاومت فلسطین، بیش از ۳ هزار فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری به بهانه‌های گوناگون بازداشت کرده است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.