علیرغم اعلام آتش بس در غزه و انجام مبادله اسرا، وضعیت در کرانه باختری امنیتی و متشنج است. طی روزهای اخیر نظامیان اسرائیلی بارها به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعدادی زیادی از فلسطینیان را بازداشت کرده اند. همچنین تعداد قابل توجهی از فلسطینیان شهید و زخمی شده اند.

امروز، نظامیان اسرائیلی یک جوان فلسطینی به نام “یاسین الاسمر” در شهرک بیتونیا در غرب رام الله، یک فلسطینی ۱۷ ساله به نام “مالک البرغوثی” در روستای کفر عین در شمال غرب رام الله و یک کودک ۱۴ ساله فلسطینی به نام “عمر وهدان” در شهر طوباس را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۷ آذر ۱۴۰۲

امشب نیز درگیریها در جنین ادامه دارد. گفته می‌شود در حمله امشب اسرائیل به جنین بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی و بیش از ۱۰۰۰ نیروی اسرائیلی مشارکت دارند. رژیم اسرائیل از یک سو در جریان توافق مبادله اسرا تعدادی از اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند و از سوی دیگر روزانه ده‌ها نفر دیگر را در کرانه باختری بازداشت می‌کند و این روند به‌صورت روزانه ادامه دارد!

ویدیوهایی از درگیرهای امشب در جنین:

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر چهارشنبه, ۸ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

    میشه یه سوال بپرسم اخره تحولات غزه به کجا میرسه ایا اسرائیل عقب نشینی میکنه یا جنگ ادامه پیدا میکنه یا همین طوری نصف غزه دست اسرائیل می مونه و مثل سوریه و یمن میشه؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.