بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه های آلمانی بیلد، ولت و پولیتیکو به صحبت درباره توافق آتش بس در نوار غزه و برنامه رژیم صهیونیستی برای بعد از آتش بس موقت پرداخت.

نتانیاهو در این مصاحبه گفت: “پس از پیروزی بر حماس، دو چیز ضروری است: ۱- نظامی زدایی غزه ۲- افراطی زدایی غزه. این همان کاری است که در آلمان، ژاپن و جاهای دیگر انجام شد. چه معنایی دارد که در جنگ پیروز شویم، حماس را ریشه‌کن کنیم، اما برای افراط زدایی غزه هیچ تلاشی نکنیم؟”

وی به برنامه کابینه خود برای آغاز درگیری مجدد پس از اتمام آتش بس اشاره کرد و گفت: “اسرائیل پس از پایان توافق فعلی، عملیات علیه حماس را از سر خواهد گرفت، زیرا نمایندگان حماس گفته‌اند قتل عامی که علیه ما مرتکب شدند را تکرار خواهند کرد. اسرائیل چاره‌ای جز نابودی حماس ندارد. حماس بخشی از محور ترور ایران، حزب الله، حوثی‌ها (انصارالله) و دیگران است. هدف آنها این است که ابتدا خاورمیانه (غرب آسیا) و سپس جهان را به عصر بربریت هدایت کنند.”

نتانیاهو همچنین در پاسخ به سوالی درباره کشتار غیرنظامیان توسط ارتش اسرائیل گفت: “اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد. مرگ هر یک غیرنظامی یک تراژدی است. هر کس قادر به تشخیص تفاوت میان “حمله هدفمند به غیرنظامیان” و “اقدامات نظامی مشروع اسرائیل” نباشد، قطب نمای اخلاقی خود را از دست داده است.”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر چهارشنبه, ۸ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

    به نظره من محور مقاومت حریف این اسرائیل منحوس نمیشه چون خیلی از لحاظ رسانه ای قدرتمنده

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.