نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی از ترس شعله‌ور شدن درگیری‌ها در کرانه باختری و فعال شدن گروه‌های مقاومت، عملیات‌های متعددی را علیه مناطق مختلف کرانه باختری آغاز کردند که طی آن ضدها فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی شدند. همچنین بیش از ۳ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

فرماندهان و مقامات رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و آغاز درگیری میان گروه‌های مقاومت در غزه و نظامیان اسرائیلی، بیش از هر زمانی خوف شعله‌ور شدن درگیری‌ها و فعال شدن هسته‌های مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری را داشتند و به همین علت دستوراتی جهت اجرای سلسله عملیات‌های نظامی-امنیتی در این مناطق صادر کردند.

نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل، تمامی ابزارهای موجود را به‌کارگیری کردند تا دامنه کنترل امنیتی خود بر فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری را تشدید کرده و افزایش دهند.

در نتیجه حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از ۱۵ مهر تاکنون، بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. همچنین صهیونیست‌ها به بهانه جلوگیری از عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری و مقابله با گروه‌های مقاومت، بیش از ۳ هزار فلسطینی را بازداشت کردند.

این حملات حتی پس از برقراری آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز ادامه دارد و حتی افزایش نیز یافت که همین موضوع، نشان دهنده هراس صهیونیست‌ها از کرانه باختری و اهمیت این مناطق برای آنان می‌باشد. نکته قابل توجه در حملات اخیر اسرائیل، استفاده از پهپاد برای ترورهای هدفمند در کرانه باختری بوده است که پیش از این کمتر شاهد آن بودیم.

ارتش اسرائیل طی ساعات اخیر با اعزام بیش از هزار نظامی به جنین، منازل، مغازها و زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی را با هدف افزایش هزینه حمایت و طرفداری از مقاومت برای مردم این منطقه، منهدم و تخریب کرده است.

همانطور که طی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم اجرای عملیات‌های گسترده موفق به جلوگیری از گسترش مقاومت و یا انهدام این گروه‌ها نشده بود، اکنون نیز این حملات، دستاورد خاصی برای رژیم نخواهد داشت. به نظر می‌رسد اسرائیل قصد دارد سلسله عملیات‌های نظامی-امنیتی خود در کرانه باختری را ادامه دهد تا علاوه بر حفظ رویکرد تهاجمی، جبهه همزمان دیگری علاوه بر غزه و لبنان برای رژیم فعال نشود!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.