در نتیجه یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری، چند فلسطینی شهید و چند تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان رژیم صهیونیستی در بامداد ۸ آذر ماه، به شهر جنین یورش بردند که طی آن درگیری شدیدی میان آنها و رزمندگان فلسطینی به وقوع پیوست.

نیروهای اسرائیلی در ادامه حمله به اردوگاه جنین، خیابان‌ها و تعدادی از منازل این منطقه از جمله چند منزل در محله حاره الدمج تخریب کردند.

آثار حمله ارتش اسرائیل به جنین

در ادامه درگیری‌ها، ارتش اسرائیل نیروهای کمکی به جنین اعزام کرد. همچنین منابع محلی از وقوع درگیری شدیدی میان نظامیان اسرائیلی و رزمندگان مقاومت در شهرک الیامون در غرب جنین خبر دادند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به جنین، یک کودک و یک نوجوان دیگر به دست نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسیدند. طبق اعلام بهداشت فلسطین، آدم الغول، کودک ۸ ساله و باسل ابو الوفا، نوجوان ۱۵ ساله به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند.

لحظه هدف قرار دادن و به شهادت رساندن کودک فلسطین توسط صهیونیست‌ها (۱)
لحظه هدف قرار دادن و به شهادت رساندن کودک فلسطین توسط صهیونیست‌ها (۲)

علاوه بر این دو غیرنظامی، محمد الزبیدی “النش” و وسام حنون “ابو وطن” از فرمانده نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین نیز در حملات امروز نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، ارتش رژیم صهیونیستی و آژانس امنیت اسرائیل (شاباک) در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که این دو شخص از فرماندهان برجسته مقاومت در اردوگاه جنین بوده‌اند و یکی از آنها فرمانده گردان جنین بوده است.

تصویری از محمد الزبیدی “النش” و وسام حنون “ابو وطن”

علاوه بر جنین، نیروهای اشغالگر اسرائیلی به محله شویکه در نزدیکی طولکرم نیز یورش بردند که تاکنون جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است. طبق اعلام باشگاه اسرای فلسطین، نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل طی امروز، ۳۵ تن از اهالی کرانه باختری را بازداشت کردند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.