مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)

فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه طی سخنانی گفت که دوست نداریم مناطق شمال شرق سوریه به میدان نبردی میان آمریکا و گروه‌های مورد حمایت ایران تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) طی مصاحبه با المانیتور اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم منطقه ما به میدان نبرد بین آمریکا و گروه‌های مورد حمایت ایران تبدیل شود و موضع خود را به طرفین اعلام کرده‌ایم.

عبدی با اشاره به حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه آمریکایی‌ها گفت: در حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به پایگاه‎های آمریکایی، تعدادی از نیروهای SDF نیز مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: یک پهپاد انتحاری مقاومت به انبار مهمات متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور اصابت کرد که طی آن چند تن از نیروهای SDF زخمی شدند. در این حمله خسارات مادی قابل توجهی به ما وارد شد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه درباره اهداف حملات گروه‌های تحت حمایت ایرانی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق گفت: ایران خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کل منطقه است و این یکی از اهداف اصلی آنها است؛ همانطور که سوریه و ترکیه نیز به دنبال خروج آمریکایی‌ها می‌باشند. اگر آمریکایی‌ها سوریه را ترک کنند، باید عراق را ترک کنند و بالعکس اما آنها [آمریکایی ها] به ما اعلام کردند که سوریه را ترک نخواهند کرد.

عبدی در ادامه مصاحبه به طور غیرمستقیم از مواضع آمریکا در قبال حملات ترکیه به شمال شرق سوریه انتقاد کرد. وی گفت: مواضع آمریکا باعث می شود مردم شمال شرق سوریه اعتماد خود را به آمریکا از دست بدهند. ما به شدت از ضعفی که ایالات متحده در قبال حملات ترکیه نشان می‌دهد، انتقاد می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد: ما باید مورد حمایت قرار بگیریم، نه اینکه مورد حمله قرار بگیریم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.