دیدار فرماندهان SDF با شیوخ قبیله العکیدات در دیرالزور

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 20:29
https://iswnews.com/?p=110127

گروهی از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با حضور نمایندگان ائتلاف آمریکایی با شیوخ قبیله العکیدات دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تعدادی از فرماندهان SDF در ۷ آذر ماه با حضور نمایندگان ائتلاف آمریکایی با شیوخ قبیله العکیدات در استان دیرالزور دیدار و گفتگو کردند.

در همین رابطه، مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه هدف از این نشست را گفتگو در مورد وقایع جاری در استان دیرالزور به ویژه در خصوص تلاش برای ایجاد اختلاف بین طرف‌های مختلف موجود در منطقه با استفاده از عناوین و شعارهای تفرقه آمیز عنوان کرد.

شیوخ قبیله العکیدات بر حمایت خود از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) تاکید و به مشارکت فعال این قبیله در میان نیروهای SDF اشاره کردند.

شایان ذکر است مناطق مختلف استان دیرالزور طی ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان عوامل قبیله العکیدات و نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است. این درگیری‌ها که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از طرفین شد، سرانجام با وساطت ائتلاف آمریکایی پایان یافت.

بیشتر بخوانید:
احمد خبیل رئیس سابق شورای نظامی دیرالزور کیست؟
از سرگیری درگیری‌ها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در استان دیرالزور

با توجه به سطح بالای اختلافات قبلی میان طرفین و همچنین وضعیت موجود، به نظر می‌رسد تشکیل چنین جلسه‌ای با هدف عوام فریبی و ارسال پالس‌هایی به محور مقاومت و دولت سوریه صورت گرفته باشد؛ زیرا چندی قبل مقامات سوری حمایت خود را از قبیله العکیدات در جریان درگیری‌ها با نیروهای SDF اعلام کرده بودند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.