مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی طی ساعات اخیر شاهد رخدادهای امنیتی مختلف از جمله عملیات ضد اسرائیلی و کشته و زخمی شدن چند صهیونیست بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دو جوان فلسطینی در صبح ۹ آذر ماه، گروهی از صهیونیست‌ها در شهرک راموت واقع در شمال قدس اشغالی را مورد هدف قرار دادند که طی این عملیات، سه صهیونیست کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. وضعیت سه تن از زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده است. مجریان عملیات نیز توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی جان باختند.

این عملیات در حالی صورت گرفته است که نظامیان اسرائیلی در آماده‌باش قرار دارند و جو حاکم بر کرانه باختری و قدس اشغالی به دلیل عملیات‌های اخیر رژیم اسرائیل علیه جنین بسیار امنیتی گزارش شده است. صهیونیست‌ها حتی اجازه برگزاری مراسم استقبال از آزاد شدگان در کرانه باختری و قدس را هم نمی‌دهند و آن‌ها را تحت تدابیر امنیتی شدید تحویل خانواده‌هایشان می‌دهند.

شبکه قدس فلسطین طی گزارشی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه (در هفتم اکتبر گذشته) تاکنون، در عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری و قدس اشغالی، دستکم ۸ صهیونیست کشته شده و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی تا این لحظه به ۴۵۷ نفر افزایش یافته است. همچنین از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون ۲۴۹ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

کرانه باختری طی ساعات اخیر شاهد یک عملیات ضد اسرائیلی دیگر نیز بوده است. در نتیجه یک عملیات زیرگیری با خودرو در منطقه غور اردن دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند و راننده این خودرو نیز به ضرب گلوله جان باخت. عامل عملیات فردی به نام “کارم خالد بی عوده” ساکن شهرک طمون عنوان شده است.

علاوه بر این حادثه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت یک خودرو در شهر قلقیلیه در کرانه باختری تیراندازی کردند. جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.