ارتش رژیم صهیونیستی نقشه‌ تعاملی جدیدی را منتشر کرده است که ادعا می‌کند از آن برای هشدار و اطلاع رسانی به غیرنظامیان فلسطینی جهت انجام عملیات نظامی و همچنین درخواست تخلیه از مناطق مورد نظر استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اسرائیل با طراحی نقشه‌ای در ۱۰ آذر ماه اعلام کرد که از این نقشه برای اطلاع رسانی جهت تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از مناطق مختلف نوار غزه استفاده خواهد کرد. در این نقشه، بخشهای مختلف نوار غزه با شماره به مناطق کوچک‌تر تقسیم بندی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که این نقشه برای تمایز بین غیرنظامیان و نظامیان ایجاد شده است.

در پیام ارتش رژیم اسرائیل به ساکنان غزه آمده است: “ارتش اسرائیل با قدرت علیه سازمان‌های تروریستی عمل می‌کند و در عین حال تلاش زیادی برای تمایز بین غیرنظامیان و تروریست‌ها انجام می‌دهد. مردم غزه دشمن ما نیستند. به همین دلیل، ارتش اسرائیل از صبح امروز عملیات تخلیه کنترل شده و مشخص ساکنان غزه را به منظور خروج هرچه بیشتر آنها از مناطق جنگی انجام می‌دهد.”

گفتنی است این نقشه پس از پایان آتش بس موقت در غزه که با میانجی‌گری آمریکا، مصر و قطر صورت گرفت، منتشر شد. نقشه ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم در حال برنامه ریزی برای آواره کردن هدفمند بیش از دو میلیون فلسطینی از غزه است. ارتش اسرائیل هنوز مشخص نکرده است که آیا غیرنظامیانی که در اثر حمله زمینی به شهر غزه آواره شده‌اند، پس از جنگ، اجازه بازگشت به خانه های خود را خواهند داشت یا خیر.

همچنین ارتش اسرائیل روز گذشته اعلامیه‌هایی را از آسمان بر فراز مناطق جنوبی نوار غزه پخش کرد. در این اعلامیه‌ها مردم جنوب نوار غزه این چنین تهدید شده اند: “غیرنظامیان فلسطینی منطقه رفح در مرز با مصر را ترک کنند؛ این شهر به عنوان منطقه جنگی خطرناک شناخته می‌شود.”

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در ۱۱ آذر ماه، به فلسطینی‌ها دستور داد تا چندین منطقه در شمال و جنوب نوار غزه را تخلیه کنند. بر اساس گزارش‌ها، هرچند که تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس در غزه و آزادی برخی از اسرای اسرائیلی باقی ادامه دارد، با این حال اما تحرکات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم علاقه‌ چندانی به صلح و آتش‌بس ندارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.