رزمندگان کتائب القسام و سرایا القدس طی ساعات اخیر، چندین عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه ترتیب دادند.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و پیاده‌نظام ارتش اسرائیل در مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. نیروهای القسام از شب گذشته تاکنون، حملاتی علیه نظامیان اسرائیلی در مناطق مختلف غزه انجام داده‌اند.

رزمندگان القسام طی ساعات اخیر، یک عراده تانک اسرائیلی را با بمب‌های ضدزره مورد هدف قرار دادند که طی این اقدام، انفجاری در داخل تانک اتفاق افتاد و این تانک به طور کلی منهدم شد. نیروهای القسام همچنین برجک یک عراده تانک اسرائیلی را با استفاده از راکت الیاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند.

در ادامه درگیری‌ها، نیروهای القسام، گروهی از نظامیان اسرائیلی که در داخل منزلی در محله شیخ رضوان پناه گرفته بودند را با راکت‌های ضدزره مورد هدف قرار دادند. سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که از صبح امروز، یک عراده تانک اسرائیلی را با بمب “ثاقب” و دو خودروی زرهی دیگر را با راکت ضدزره در محله شیخ رضوان مورد هدف قرار داده و منهدم کرده است.

منطقه التوام در شمال غرب غزه هم شاهد درگیری میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی بوده است. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی در داخل ساختمانی در منطقه التوام در کمین رزمندگان القسام گرفتار شدند؛ نیروهای فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با بمب‌های ضدنفر، راکت‌های ضدزره و تیربار مورد هدف قرار دادند که طی آن، نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این مناطق، رزمندگان مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه جحر الدیک واقع در جنوب شهر غزه نیز درگیر شدند که طی این تبادل آتش، نیروهای القسام یک دستگاه بولدوزر ارتش اسرائیل را با استفاده از راکت الیاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند.

در همین رابطه، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کتائب القسام، شاخه نظامی حماس با توجه به شناختی که از نوار غزه دارد، بر نیروهای اسرائیلی برتری دارد و این رژیم در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات مهم به منظور گسترش و ارتقای عملیات‌های خود در این باریکه است. طبق اعلام وی، حماس همچنان از توان و قدرت بالا و پیچیده‌ای در زیر زمین برخوردار است و ارتش رژیم صهیونیستی هنوز نتواسته وارد برخی مناطق در نوار غزه شود. طبق اذعان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از نظامیان گردان ۹۳۲ تیپ ناحل ارتش این رژیم در نبردهای امروز در غزه به شدت زخمی شده و حال این نظامی وخیم گزارش شده است.

دقایقی قبل نیز کتائب القسام اعلام کرد که اتاق فرماندهی و جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمانی واقع در شرق بیت حانون را با ۴ فروند راکت، و دو دستگاه نفربر ارتش اسرائیل در شمال شهر غزه را با استفاده از راکت‌های الیاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده است.

درگیری‌های زمینی میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی همچنان در محورهای مختلف شهر غزه ادامه دارد و ارتش اسرائیل به دنبال پیشروی و تثبیت مواضع خود در مناطق اشغال شده می‌باشد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.