درگیری‌های زمینی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف غزه در سایه تشدید حملات هوایی اسرائیل در این باریکه همچنان ادامه دارد.

در محور شمالی غزه درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها طی ساعات اخیر شدت گرفته است. هم اکنون درگیری‌ها در محورهای بیت حانون، بیت لاهیا، النصر و شیخ رضوان جریان دارد و ارتش اسرائیل به علت مقاومت رزمندگان القسام، موفق به پیشروی خاصی در این محورها نشده است.

رزمندگان گردانهای القسام، گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که در داخل ساختمانی در منطقه بیت حانون پناه گرفته بودند را با راکت‌های ضد زره مورد هدف قرار دادند و پس از آن درگیری شدیدی میان طرفین به وقوع پیوست. همچنین دو عراده تانک اسرائیلی در جنوب بیت لاهیا توسط رزمندگان القسام، مورد هدف قرار گرفت.

در محور میانی نوار غزه وضعیت با سایر نقاط متفاوت است. ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته با پشتیبانی هوایی سنگین، عملیاتی را با هدف تحت فشار قرار دادن نیروهای مقاومت در وسط نوار غزه و قطع خطوط ارتباطی و تکمیل محاصره مناطق مد نظر خود آغاز کرده است. طبق آخرین اطلاعات، نظامیان اسرائیلی تا منطقه “ابو هولی” در جنوب دیر البلح پیشروی کرده‌اند و درگیری‌ها اکنون در جنوب حکر الجامع و البرکه و در منطقه ابو هولی ادامه دارد. پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز به طور مستمر در حال رصد و پایش مناطق درگیری و همچنین پشتیبانی از نیروهای خودی حین پیشروی در این محور هستند.

در محور جنوبی نوار غزه، رزمندگان القسام، در محور شرقی خان یونس با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند. در این درگیریها یک دستگاه بولدوزر، یک عراده تانک و دستگاه نفربر ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از راکت‌های ضد زره الیاسین مورد هدف قرار گرفت. در این محور پیشروی زمینی خاصی گزارش نشده است است.

ذکر این نکته ضروری است که ساعاتی قبل، ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای شهر خان یونس را منطقه‌ای جنگی اعلام کرد و از ساکنان پنج منطقه در این شهر خواست تا به سمت جنوب نوار غزه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به کشته شدن دو تن دیگر از نظامیان خود در درگیری‌های نوار غزه اعتراف کرد. با کشته شدن این دو نظامی، شمار کشته‌های ارتش اسرائیل طبق اعلام رسمی از آغاز حمله زمینی به غزه به ۷۰ نفر افزایش یافت.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس دوشنبه, ۱۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹

    از حق نگذریم اعضای حماس و مقاومت خوب تونستن مقاومت کنن جلوی اون همه بمباران سنگین هوایی توپخانه واقعا مردانه دارن میجنگن ولی خوب فایده ایی نداره چون با این وضعیت که داره پیش میره به زودی نوار غزه سقوط میکنه ایران بقیه باید یه فکری کنن با مذاکره چند تا موشک زدن هیچ اتفاقی نمیفته اسرائیل ککشم نمیگزه تنها روش فشار اوردن یا اینکه کل محور مقاومت تا میتونن کلی موشک بزنن به سمت بنادر فرودگاه ها یا مسیر ترانزیتی که به سمت بنادر اسرائیل میره رو دچار اختلال کنن تا اینطور فشار بیشتر به صهیونیست ها وارد بشه اگه یه عده فکر میکنن نوار غزه از دست بره تونل ها بدرد میخورن زرشک اون تونل ها تا یه جایی به درد میخوره بعدش هیچ فایده ایی نداره

    پاسخ
  2. فرزند ایران دوشنبه, ۱۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

    باید به یک برتری میدانی قابل توجه دست. با دفاع ایستا مقاومت حماس تنها می توان زمان خرید و اگر صهیونیست ها اماده پذیرش تمام هزینه های جنگ بلند مدت را داشته باشند سقوط کامل غزه بعید نیست. تا به این لحظه انها طبق برنامه عمل کرده اند. بدون شک انها هم ضربه خورده اند و مشکلات خود را دارند. اما باید برای هرچیزی اماده بود. اگر در غزه موفق شوند به احتمال قوی بعدی حزب الله خواهد بود. انشالله به یاری خداوند حاصل تمام این جنایت ها شکستی مفتضحانه تر برای رژیم صهیونیستی است.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.