شهادت پنج نیروی مقاومت در حمله هوایی آمریکا به کرکوک

دوشنبه 13 آذر 1402 - 09:41
https://iswnews.com/?p=110400

در پی حمله هوایی ارتش تروریستی آمریکا به استان کرکوک، پنج تن از رزمندگان مقاومت اسلامی عراق به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هواگردهای ارتش تروریستی آمریکا در ۱۲ آذر ماه، یک سایت متعلق به گروه‌های مقاومت عراق در منطقه دبس استان کرکوک را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، پنج تن از مجاهدان مقاومت اسلامی عراق به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، یک مقام آمریکایی اظهار داشت: این حمله در نزدیکی کرکوک صورت گرفت؛ این افراد در حال آماده شدن برای حمله به نیروهای آمریکایی در شمال عراق بودند.

یک فرمانده نظامی آمریکایی نیز در گفتگو با الجزیره گفت: اقدامی جهت دفاع از خود در عراق انجام دادیم که طی آن یک سایت پهپادی مورد هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید شهادت پنج تن از رزمندگان عراقی، به نیروهای آمریکایی هشدار داد که باید منتظر حملات دردناک بیشتری داشتند تا سرانجام از خاک این کشور اخراج شوند.

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) یک روز بعد از این حادثه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف آمریکایی، پنج شبه نظامی که در اطراف کرکوک برای پرتاب پهپاد آماده می‌شدند را شناسایی و با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین مورد هدف قرار داد که طی آن هر پنج نفر کشته و پهپاد نیز منهدم شد. نیروهای امنیتی عراق به محل حادثه اعزام شده و کشته شدن شبه نظامیان و انهدام پهپاد را تایید کردند. ایالات متحده به دفاع از نیروهای خود و ائتلاف در برابر حملات ادامه خواهد داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. هومن دوشنبه, ۱۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

    حملات دردناک!!!! چه حملاتی ،راکت پراکنی بی حاصل و بیهوده بدون وارد کردن خسارت مادی یا کشته شدن سربازان امریکایی چه حاصل و چه نتیجه ای داشته(خودمان را گول نزنیم)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.