در روز ۵۹ام نبردها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه، نیروهای اسرائیلی‌ موفق به پیشروی در برخی مناطق شدند.

در محور شمالی نوار غزه، در منطقه جبالیا تبادل آتش میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست طی ساعات اخیر شدت گرفته است. اسرائیلی‌ها پس از درگیری در منطقه الفالوجا موفق شدند تا نزدیکی قبرستان الفالوجا پیشروی کنند و طبق اطلاعات میدانی، اکنون در اطراف میدان ابو شرار، میدان ابوشرخ و منطقه صبیح مستقر شده‌اند. نظامیان اسرائیلی پس از استقرار در مناطق مذکور، مدرسه “شادیه ابو غزاله” را به محاصره خود درآوردند. شاهدان عینی از هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط تک تیراندازهای اسرائیلی که در ساختمانهای اطراف میدان ابوشرخ مستقر شده اند و همچنین مشاهده پیکر شهدا در خیابان‌های این منطقه خبر میدهند.

علاوه بر این، در جنوب بیت لاهیا، نیروهای اسرائیلی موفق به پیشروی در نزدیکی منطقه مسکونی شیخ زاید شده اند. بر اساس اطلاعات موجود، تانکهای اسرائیلی به مناطق اطراف پمپ بنزین البراوی نفوذ کرده‌اند و خیابان “بیت لاهیا العام” در این منطقه قطع شده است. همچنین توپخانه ارتش اسرائیل، اطراف بیمارستان “کمال عدوان” را مورد هدف قرار میدهد و صدای درگیری مسلحانه در نزدیکی این بیمارستان به گوش می‌رسد.

وضعیت نظامی در مناطق اطراف اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

به نظر می‌رسد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد با پیشروی همزمان در مناطق الفالوجا از چپ و مناطق شیخ زاید از راست، به نوعی مناطق باقیمانده‌ی بیت لاهیا در شمال نوار غزه را محاصره کرده و مبارزان فلسطینی را در این منطقه قیچی کند. در صورت صحت این موضوع، سد دفاعی بیت لاهیا از دور خارج خواهد شد و تمام تمرکز ارتش اسرائیل معطوف به اردوگاه جبالیا خواهد شد.

درگیریها همچنان در مناطق بیت حانون ادامه دارد و سیطره ارتش اسرائیل بر این منطقه هنوز کامل نشده است.

مناطق میانی نوار غزه نیز شاهد پیشروی‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش اسراییل امروز در شمال جاده صلاح الدین پیشروی کرده و به منطقه البرکه رسیده است. هم اکنون درگیری‌ها در مناطق ام الظهیر و انتهای خیابان البرکه به‌ویژه در اطراف مدرسه الصناعیه ادامه دارد. ارتش اسرائیل قصد دارد با پیشروی در این محور، به مناطق ساحلی واقع در غرب دیر البلح رسیده و بدین ترتیب ارتباط این شهر با مناطق جنوبی نوار غزه را به‌طور کامل کند.

مشاهده نقشه آنلاین غزه

پیشروی رژیم اسراییل در جنوب دیرالبلح – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
وضعیت نظامی در نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر سه شنبه, ۱۴ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

    پیشروی اسرائیل دور از انتظار نبود….معلومه اگه به فلسطین کمک نشه سقوط میکنه…حماس و جنبش جهاد اسلامی حریف اسرائیل نمیشند…چون اسرائیل برتری اطلاعاتی و هوایی داره.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.