امروز بیشتر درگیریهای زمینی در شمال غزه معطوف به اطرف اردوگاه آوارگان جبالیا بود. نیروهای اسراییلی همچنان تلاش میکنند تا از سمت راست و چپ وارد اردوگاه آورگان بشوند. در سمت راست، درگیری‌ها همچنان در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان ادامه دارد. امروز نیروهای اسراییلی موفق به پیشرویهای محدود در نزدیکی مدرسه الحرثانی الثانویه در جنوب خیابان بیت لاهیا العام شدند. در سمت چپ اردوگاه نیز درگیریها همچنان در محیط قبرستان الفالوجا ادامه دارد و تغییر خاصی در نقشه میدانی به وجود نیامده است.

پیشروی محدود اسرائیل در نزدیکی مدرسه الحرثانی – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در سایر محورهای شمالی نوار غزه پیشروی خاصی مشاهده نشد. به نظر میرسد ارتش اسراییل بیشتر تمرکز عملیات زمینی خود را معطوف به جبهه های میانی و جنوبی نوار غزه کرده باشد. روز گذشته اخباری در خصوص عقب نشینی برخی زرهی ها و تانکهای اسراییلی از بعضی محورهای شمالی غزه مخابره شد. با این وجود صحت این ادعا قابل راستی آزمایی نیست و در خصوص مناطق مورد ادعایی نیز اطلاعاتی در دست نیست.

در محور میانی نوار غزه درگیریها همچنان در منطقه البرکه، ام الضهیر و جنوب دیرالبلح ادامه دارد. پس از پیشرویهای دیروز ارتش اسرائیل در این محور که منجر به قطع جاده صلاح الدین در وسط نوار غزه شد؛ امروز شاهد تغییر خاصی در این مناطق نبودیم. به نظر میرسد ارتش اسرائیل از این منطقه به عنوان سرپل عملیاتی برای پیشروی به سمت شمال، جنوب و شرق استفاده میکند. امروز پیکان عملیات به جای غرب و سواحل، بیشتر به سمت جنوب و خان یونس معطوف بود.

امروز تانک‌های رژیم اسرائیل بر روی جاده صلاح الدین به سمت جنوب پیشروی کرده و به منطقه بنی سهیلا و ورودی شهر خان یونس رسیدند. بر اساس آخرین اطلاعات، تانک‌ها و نیروهای رژیم اسرائیل تا اطراف “میدان علم” در مرکز بنی سهیلا نفوذ کرده‌اند. همچنین بیمارستان دارالسلام در حالت شبه محاصره قرار گرفته است. حضور تانکهای اسرائیلی در نزدیکی نانوایی العوده و رستوران بروست شمال و جنوب میدان علم در بنی سهیلا تایید شده است. همچنین گفته میشود بالگردهای اسرائیلی برای پشتیبانی نزدیک از نیروها در آسمان خان یونس حضور دارند.

پیشروی نیروهای رژیم اسرائیل به سمت خان یونس – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در خصوص عملیات رژیم اسراییل در جنوب نوار غزه لازم به ذکر است، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به صورت رسمی از آغاز فاز سوم عملیات زمینی ارتش اسراییل در جنوب نوار غزه سخن گفت و اعلام کرد که هدف از انجام این عملیات، محاصره شهر خان یونس و عملیات علیه “نقاط ثقل” حماس است.

امروز و دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۷ تن دیگر از نظامیان خود در درگیری‌های نوار غزه اعتراف کرد. با کشته شدن این نظامیان، شمار کشته‌های ارتش اسرائیل طبق اعلام رسمی از آغاز حمله زمینی به غزه به ۸۰ نفر افزایش یافت. بدین ترتیب، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ارتش اسرائیل، مجموع کشته‌های “نظامی” این رژیم از ابتدای درگیریها تا این لحظه به ۴۰۸ نفر رسید.

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.