تحولات افغانستان و پاکستان، ۱۷ آذر ۱۴۰۲

جمعه 17 آذر 1402 - 14:10
https://iswnews.com/?p=110571

در نتیجه حمله مسلحانه افراد مسلح ناشناس به خودروی مسافربری در منطقه جبرئیل، هفت نفر از جمله دو روحانی شیعه شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند. طالبان با اقدامات امنیتی درصدد بازداشت عوامل این جنایت است.

افغانستان:
۱- کابل:
در ۱۴ آذر ماه، ‏جبهه آزادی افغانستان از حمله به ایست بازرسی طالبان در منطقه کمپنی شهر کابل خبر داد و مدعی شد که در این حمله سه عضو طالبان کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

۲- هرات:
– در ۲ آذر ماه، در نتیجه حمله مسلحانه افراد مسلح ناشناس به خودروی مسافربری در منطقه جبرئیل، هفت نفر از جمله دو روحانی شیعه شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.
– برخی رسانه‌های محلی در هرات، از عملیات امنیتی طالبان علیه داعش خبر داده و مدعی شدند که تاکنون یک عضو این گروه کشته و تعدادی دیگر بازداشت شده‌اند. این افراد در جریان ترورهای اخیر شیعیان هرات نقش داشته‌اند.

۳- پنجشیر:
در ۱۵ آذر ماه، مسلحین جبهه آزادی افغانستان با پرتاب چند بمب به دفتر والی طالبان در شهر بازارک حمله کردند.

۴- طبق گزارش وزارت خارجه حکومت طالبان، بلال کریمی، به عنوان سفیر رسمی این گروه در چین پذیرفته شد و وی استوارنامه خود را به هونگ لی، رئیس تشریفات وزارت خارجه چین در پکن تحویل داده است.

۵- وزارت خارجه چین اصلاحات فراگیر در ساختار حکومت طالبان و ایجاد روابط حسنه با تمام کشورهای همسایه افغانستان را لازمه به‌ رسمیت شناختن این حکومت از طرف چین دانست.

۶- قاری فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش طالبان، در هفته جاری از استان های شمالی افغانستان بازدید کرده و به مسلحین این گروه دستور داد تا اقدامات جدی در راستای تقویت نیروهای خود را انجام دهند.

۷- بر اساس گزارش رسانه پاکستانی “خراسان داییری”، مسلحین طالبان اعضای لشکر ملا کند، از مجموعه های وابسته به تحریک طالبان پاکستان را بازداشت کرده‌اند.

پاکستان:
۱- بلوچستان:
در ۷ آذر ماه، ارتش آزادیبخش بلوچ در اعلامیه‌ای ادعا کرده که هفت نظامی پاکستانی را در منطقه کلات ایالت بلوچستان به قتل رسانده است.

۲- پس از محرومیت و عدم صلاحیت عمران خان برای ریاست حزب با حکم دادگاه پاکستان و اجرای کمیسیون انتخابات، گوهر علی خان به عنوان رهبر جدید حزب تحریک انصاف پاکستان معرفی شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.