بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات نبرد در شمال و جنوب نوار غزه

در ادامه نبردهای شهر غزه میان رزمندگان فلسطینی و نیروهای رژیم اسرائیل، ارتش رژیم اسرائیل موفق شده است طی دو روز اخیر در امتداد خیابان عمر المختار پیشروی کرده و کنترل مرکز پلیس در انتهای این خیابان را در اختیار بگیرد.

با پیشرویهای صورت گرفته، نیروهای اسرائیلی عملا به مرکز شهر غزه رسیده اند و نبردها از سمت شمال وارد محله الشجاعیه شده است.

پیشروی ارتش اسرائیل در مرکز شهر غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در شمال شهر غزه درگیریها در اطراف اردوگاه آوارگان جبالیا و جنوب بیت لاهیا بین مبارزان فلسطینی و نیروهای رژیم اسرائیل ادامه دارد. بر اثر درگیریها، بیمارستان کمال عدوان و بیمارستان العوده از خدمت خارج شده اند.

در غرب اردوگاه جبالیا نیروهای فلسطینی موفق به انجام یک عملیات کمین علیه تانکهای اسرائیلی که قصد نفوذ به مناطق اطراف میدان الشهدا را داشتند شدند.

امروز (پنجشنبه) تصاویر و ویدیوهایی از نیروهای رژیم اسرائیل در جنوب بیت لاهیا منتشر شد که نشان میداد اسرائیلی ها طی اقدامی غیرانسانی ده‌ها نفر از مردم غیرنظامی از پیر و جوان را دستگیر کرده و پس از لخت کردن آنها، این افراد را به منطقه ای نامعلوم منتقل کردند. پس از بررسی جغرافیایی منطقه مشخص شد که نیروهای اسرائیلی چند خط دیگر در جنوب بیت لاهیا پیشروی کرده اند. احتمال می‌رود پس از پیشرویهای مذکور، اکنون منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه به‌طور کامل محاصره شده باشد.

وضعیت نظامی در شمال شهر غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در جنوب نوار غزه درگیریها در شرق و شمال شرق شهر خان یونس بین مبارزان فلسطینی و نیروهای رژیم اسرائیل ادامه دارد. بر اساس اطلاعات میدانی، درگیریها به خیابان پنجم در شمال شرق خان یونس رسیده است و تانک‌های اسرائیلی در منطقه الکتیبه به شدت فعال هستند. به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل قصد دارد با پیشروی در این محور، شهر خان یونس را از سمت شمالی محاصره کند.

در شرق خان یونس و منطقه بنی سهیلا درگیریها ادامه دارد و تغییر خاصی در نقشه میدانی ایجاد نشده است. امروز برای سومین روز پیاپی مجموعه مدارس العوده و الخنسا در منطقه عبسان در محاصره نیروهای اسرائیلی قرار دارد. حدود ۴۰۰۰ نفر از آوارگان جنگ در این مدارس اسکان داده شده اند و از ترس حملات اسرائیل قادر به خروج از مدارس نیستند. نیروهای رژیم اسراییل هرگونه تحرکی را در منطقه عبسان مورد هدف قرار میدهند. شب گذشته جنگنده های اسرائیلی به یک ماشین در میدان الساقیه در عبسان الکبیره حمله کردند و ۴ زن را کشتند.

وضعیت نظامی در اطراف شهر خان یونس – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مهدی جمعه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

    سلام‌اردوگاه جبالیه تا این لحظه سقوط نکرده؟

    پاسخ
  2. علی اس اس جمعه, ۱۷ آذر, ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

    عملا فاجعه داره رخ میدهد و کسی هم نیست به فریاد این مردم مظلوم بی پناه برسه

    پاسخ
  3. ناشناس شنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰

    سلام
    تشکر از اخبار خوب تون

    سوالی داشتم.

    چرا از ۲ ملیون مردم غزه به جای ۳۰ هزار نیروی حماس ۳۰۰ هزار تجهیز و به جنگ با صهیون ها مشغول نمیشن
    اونا که قصد کشتن همه مردم مظلوم دارن پس چه بهتر در جنگ باهاشون شهید بشن تا براثر بمب و تک تیرانداز و ….
    تو رسانه ها نشون میده یک عده زیادی مردان جوان و میانسال در حال آوار برداری و داخل بیمارستان ها و … خب چرا نمیرن کمک حماس؟!

    پاسخ
    1. علی اس اس دوشنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

      خیلی جالبه داری میگی ۲ میلیون نفر بخوام جواب سوالت رو بدم اولا دو میلیون انسان اونجا همه مرد جوان نیستن خوب زن هست بچه هست پیرمرد پیر زن هست کسایی که مشکل جسمانی دارن هست کلی چیز دیگه دوما تو این زمان همه که نباید بجنگن یه عده باید امداد رسانی کنن یه عده باید به مریض ها و کسانی که وضعیت جسمانی بدی دارن اونم در این زمان که جنگ رسما بعدم ۳۰۰ هزار نفر که میگی میدونی چقدر نیاز به امکانات تجهیزات داره حماس همین که بتونه این تعداد نیروش رو تمرین بده اماده کنه رسیدگی کنه تو وضعیتی که داشت واقعا شاهکاره از حماس انتظاری نمیشه داشت اونم در وضعیتی که نه نیروی هوایی داری نه دریایی تو جنگ های مدرن الان حرف اول نیروی هوایی میزنه برا پشتیبانی از نیروی زمینی بعدم نیروی دریایی زرهی حماس هیچکدوم نداره با نیروی پیاده دست خالی میجنگه حماس هم که میگن موشک داره موشک هاش در حدی نیست که خسارت سنگینی بتونه وارد کنه به دشمن پس یکم این چیزا رو مد نظر بگیر

    2. علی اس اس چهارشنبه, ۲۲ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

      یکی چیزی در جواب این مخاطب ناشناس یادم رفت بگم داشتن ۳۰ هزار نفر نیروی آموزش دیده کاربلد با تجربه بهتر از داشتن ۳۰۰ یا ۵۰۰ هزار نیروی تازه کاره شما دیگه خودت قضاوت کن

    3. ناشناس لطفا مجدد مطالعه کنین پنجشنبه, ۲۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

      بنده که نگفتم اون ۳۰ هزار اسلحه ش بزاره زمین
      گفتم اون ۳۰۰ هزار هم به ۳۰ هزار اضافه بشه

  4. فرزند ایران شنبه, ۱۸ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

    در شمال تلاش برای تسخیر بیمارستان شفا بود. و در جنوب بعد از آتش بس موقت خان یونس مورد هدف به نظر میرسد. شاید پیدا کردن اسرا در اولویت قرار دارد. در هر صورت انشالله دشمن صهیونیستی شکست بخورد.

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۲۰ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

      در پاسخ به علی اس اس

      با کمال احترام و تشکر از پاسخ شما
      خواهشمندم مجدد متن ارسالی بنده رو مطالعه و پاسخ بدین.
      بنده اشاره کردم از ۲ ملیون ۳۰۰ هزار برای مبارزه اقدام کنند.
      پس ۱.۷۰۰ رو زن و کودک و میانسال و … در نظر گرفتم.

      و اینکه در جنگ شهری با غنیمت گرفتن اسلحه از دشمن حتی بمب دست ساز و با بنزین و الکل و ….. هم به جنگ دشمن رفت یادتون چند سال قبل با سنگ بهشون حمله میکردن، زنان خوزستان از روی پشت بام ها با روغن و آب جوش داغ از بعثی ها انتقام میگرفتن، به نظر شخصی بنده برخی از اون ۳۰۰ هزار به خاطر ترس یا امید به زنده ماندن و هم فکر نبودن با حماس زیر بمباران و ….. جان شون از دست میدن که اگر چنین باشه واقعا خسر الدنیا و آلاخره خواهند شد.

  5. علی اس اس چهارشنبه, ۲۲ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

    خسته نباشید منم دیدم گفتید ۳۰۰ هزار نفر ولی خوب بهتون گفتم که حماس شرایط ۳۰۰ هزار نیرو نداره دقت نکردید به متنی که نوشتم وبعدش شما داری یه چیزی میگید که زیاد منطقی نیست از همون ۲ میلیون نفر همه که نمی تونن بجنگند یه عده هم میبینی مرد جوان سالم هیکلی ولی خوب شاید نخواد بجنگه همه مردم داخل غزه هم به فرض میومدن وسط میدون می‌جنگیدند بازم اتفاقی نمیفتاد چراش هم بهتون گفتم بعدش شما متن من کامل خوب میخوندید میدید که مقایسه ایران زمان جنگ هشت ساله با غزه مقایسه اشتباه هست چراش رو هم تو جوابی که قبل بهتون دادم هست دیگه قضاوت با خودتون

    پاسخ
    1. ناشناس پنجشنبه, ۲۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

      یعنی حماس اومد اعلام کرد و گفت نیروی اضافه لازم نداریم یا شرایط پذیرش نداریم، اون هم در این برهه که حتی سیاهی لشکر هم میتونه بکار بیاد؟!

      در ادامه بنده هم سوالم این چرا اون عده جوان نخوان بجنگن؟
      مگه میشه بدونی هر لحظه در این بمباران و …. جون تو از دست میدی و نری بجنگی که شهید بشی یا ۲ تا از اونا رو به درک واصل نکنی یا انتقام عزیزانت نگیری.

      در ادامه صحبت شما مگه میشه ۳۰۰ هزار بیان کمک و در جنگ اثری نداشته باشن!

    2. علی اس اس شنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

      حرف شما رو من فهمیدم و این گفتم که حماس شرایط نداره برای داشتن ۳۰۰ هزار نفر نیرو این که دارم میگم جدی هست این رقم خیلی حرفه ۳۰۰ هزار نفر کم نیست که میایید میگید سازماندهی ۳۰ هزار نفر ادم خودش که چیزی نیست چه برسه به ۳۰۰ هزار تا اونم الان که تمام خطوط ارتباطی یا قطع هست یا شنود کامل میشه و تک تک حرکات هر جنبنده ایی در اونجا زیر نظره من نظامی نیستم ولی چیزی که تو تاریخ دیدم زیادی لشکر همه جا جواب نیست فکر نکنید زمان قدیمه سیاهی لشکر تاثیر میزاره الان این ساهی لشکر با وضعیت که هست به درد نمیخوره برای همین هم بود میگفتم ۳۰ هزار نفر بهتر از داشتن ۳۰۰ هزار یا ۵۰۰ هزار نیروی تازه کار که تجربه نداره ولی شما اصرار به همون حرف خودتون دارید از نظر من اونا هم بیان اولا تلفات میره بالا تر کما اینکه همین الان هم صهیونیست ها دارن با قدرت هر چه تمام تر میکوبن دوما ۳۰۰ هزار نیرو رو میخواد کجا جا بده نکنه تونل ها منظورته که من دیگه نظری ندارم در این مورد و یک چیزی اخری میخوام بگم حماس اگه میخواست نیروی بیشتر میگرفت ولی خوب امار دقیق نیرو هاشون رو خودشون میدونن

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.