مواضع اشغالگران آمریکایی در چند استان عراق و سوریه هدف حملات گسترده گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه‌های مقاومت در ۱۷ آذر ماه، حملاتی را علیه مواضع تروریست‌های آمریکایی در عراق و سوریه ترتیب دادند.

شروع این حملات، با حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد آغاز شد. بر اساس اعلام یک منبع امنیتی عراق، راکت‌های شلیک شده به سوی سفارت آمریکا، به مجاورت این سفارتخانه برخورد کرده و این حمله تلفات انسانی نداشته است. تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما احتمال می‌رود توسط گروه‌های مقاومت صورت گرفته باشد.

محل شلیک راکت‌ها به سوی سفارت آمریکا در بغداد

ساعاتی بعد در دور اول حملات، مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار، هدف حمله راکتی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت. دقایقی بعد از این حمله، مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حملات راکتی مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

گروه‌های مقاومت در دور دوم حملات، مواضع آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل را هدف حملات پهپادی قرار دادند. همچنین پایگاه خراب الجیر (پایگاه رمیلان) واقع در استان حسکه سوریه نیز هدف حمله راکتی مقاومت قرار گرفت.

در آخرین دور از حملات، پایگاه‌ الشدادی (۲ مرتبه)، پایگاه ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر واقع در سوریه و مواضع ارتش آمریکا در مجاورت فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد واقع در عراق هدف حملات گروه‌های مقاومت قرار گرفتند.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این بیست و ششمین حمله به مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد، نهمین حمله علیه پایگاه ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو، ششمین حمله علیه پایگاه خراب الجیر (رمیلان)، دهمین حمله علیه پایگاه الشدادی، شانزدهمین حمله علیه پایگاه ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر و بیست و یکمین حمله علیه آمریکایی‌ها در استان اربیل طی هفته‌های اخیر می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.