حمله موشکی ارتش یمن به کشتی نروژی در راه اسرائیل

سه شنبه 21 آذر 1402 - 11:22
https://iswnews.com/?p=110756

کشتی نروژی استریندا، پس از رد دستور نیروی دریایی ارتش یمن مبنی بر تغییر مسیر به سمت سواحل غربی یمن، با یک فروند موشک مورد حمله و اصابت دقیق قرار گرفت.

طبق گزارش رسانه های غربی، یک کشتی خارجی در دریای سرخ توسط ارتش یمن مورد حمله یک موشک کروز قرار گرفته و دچار آتش سوزی شده است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفت: «نیروی دریایی ارتش یمن در یک عملیات نظامی، کشتی نروژی استریندا (Strinda) را که در حال حمل محموله نفتی به سمت اسرائیل بود، با موشک دریایی مناسب مورد هدف قرار دادند.»

سرتیپ سریع در ادامه افزود، نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته موفق به ممانعت از عبور چند کشتی شده‌اند. این کشتی ها به هشدارهای نیروی دریایی یمن پاسخ دادند و زمانیکه خدمه کشتی نروژی اخطارهای ارتش یمن را نادیده گرفتند، مورد حمله قرار گرفتند.

نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن کشتی هایی که در بیانیه های قبلی اشاره شد، عدول نخواهند کرد. ما تأیید می‌کنیم که همچنان از تردد کشتی‌هایی که از طریق دریاهای سرخ و عرب به سمت بنادر اسرائیلی می‌روند، از هر کشوری که باشند جلوگیری می‌کنیم. این تصمیم تا زمانی که مواد غذایی و دارویی مورد نیاز برادران ما در نوار غزه را وارد نکنند، ادامه دارد.

کشتی استریندا (Strinda) یک نفتکش نروژی است که از سال ۲۰۰۶ میلادی در حال فعالیت است و مواد نفتی و شیمیایی حمل می کند.

پس از اعلام جنگ سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله و یمن به اسرائیل، نیروهای مسلح یمن دستکم ۱۱ عملیات موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی انجام داده‌اند. همچنین کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر در آب های دریای سرخ توقیف شده و حدود هفت کشتی دیگر که متعلق به شرکت های صهیونیستی بوده و یا به سمت بنادر اسرائیلی در حال حرکت بودند، مورد حمله یمنی‌ها قرار گرفته اند. کشتی نروژی استریندا هفتمین مورد از این کشتی هاست که در حال حمل یک محموله نفتی به سمت کانال سوئز و بندر نامشخصی در حرکت بوده است.

بیشتر بخوانید: هشدار جدید نیروهای مسلح یمن: اگر غذا و دارو وارد غزه نشود، باب المندب بسته می‌شود

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.