بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهه‎های شمالی و جنوبی نوار غزه پس از گذشت ۶۷ روز از نبردها

در شمال نوار غزه درگیریها در شمال و غرب اردوگاه جبالیا ادامه دارد. در شمال اردوگاه جبالیا، نیروهای رژیم اسرائیل بیمارستان کمال عدوان و العوده را محاصره کرده اند. در غرب اردوگاه جبالیا نیز درگیریها در اطراف آبگیر ابو راشد ادامه دارد. در حال حاضر می‌توان گفت که حدود یک سوم اردوگاه جبالیا به تصرف رژیم اسرائیل درآمده است.

درگیریها در منطقه الشجاعیه و مرکز شهر غزه ادامه دارد. بر اساس اطلاعات بدست آمده از تصاویر ماهواره‌ای، نیروهای رژیم اسرائیل طی روزهای اخیر از دو محور اصلی از سمت جنوب به‌صورت تدریجی وارد محله شجاعیه شده اند. در حال حاضر تمرکز درگیریها در اطراف مدرسیه معین بسیسو است.

در جنوب نوار غزه درگیریها در محورهای شرقی، شمالی و جنوبی شهر خان یونس ادامه دارد. نیروهای رژیم اسرائیل طی دو روز اخیر موفق شدند با پیشروی در جنوب بنی سهیلا، این منطقه را محاصره کرده و وارد مناطق جنوبی شهر خان یونس بشوند. همچنین نیروهای اسرائیلی دو پیشروی جزئی به سمت شمال و شهرک حمد انجام دادند. در حال حاضر نبردها در منطقه القراره و محله های کتیبه، المحطه، جنوب خان یونس و مناطق باقیمانده از بنی سهیلا ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت گذشته، محله الامل در شمال شهر خان یونس به شدت زیر آتش توپخانه و جنگنده ها قرار گرفته است و احتمالا این محله هدف بعدی پیشروی رژیم اسرائیل باشد.

مشاهده نقشه تعاملی نوار غزه

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس چهارشنبه, ۲۲ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

    وضعیت داده بد بدتر میشه نقشه‌ رو دیدم نمیخوام این بگم ولی وضعیت بد بدتر داره میشه و کسایی که اون بالا هستن از سپاه اینا باید یک فکری کنن وگرنه دیگه باید فقط تماشا کرد که چطور نوار غزه سقوط میکنه خون مردم و نیرو های مقاومت گردن اونایی که الان پشت حماس خالی کردن و کاری اساسی انجام نمیدن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.