ارتش رژیم صهیونیستی ناوچه ساعر ۶ را به منظور مقابله با تهدیدات ارتش یمن علیه کشتی های اسرائیلی، به دریای سرخ ارسال کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دریادار دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه، اعلام کرد که برای اولین بار ناوچه ساعر ۶ به دریای سرخ خواهد رفت.

طبق اظهارات مقامات ارتش اسرائیل، در حال حاضر ناوگان سوم نیروی دریایی اسرائیل در دریای سرخ مستقر است. این ناوگان از روز اول جنگ در این منطقه فعالیت می‌کرده و علاوه بر رصد و مقابله با تهدیدات ارتش یمن، تجمعات، استحکامات و مخفیگاه های حماس را مورد حمله قرار می‌داده و چندین حمله با شناورهای بی سرنشین در آب های این منطقه را خنثی کرده است.

به گفته‌ی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، ساعر ۶ طی هفته جاری برای اولین بار در بندر ایلات پهلو گرفته و به فعالیت عملیاتی نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ ملحق شده است.

همزمان با اعزام ساعر ۶ به دریای سرخ، کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر اعضای نیروهای ائتلاف بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن موسوم به “نیروهای ۱۵۳” نیز در حال تقویت مواضع خود در دریای سرخ و عرب هستند.

ناوچه موشک انداز ساعر ۶ سنگین ترین شناور نظامی ارتش اسرائیل است که ساخت آن در می ۲۰۱۵ میلادی به یک کمپانی آلمانی سفارش داده شد. کمپانی آلمانی تاکنون چهار فروند از این نوع ناوچه را به نیروی دریایی ارتش اسرائیل تحویل داده است. ساعر ۶ علاوه بر موشک های ضد کشتی و دریا به دریا، مجهز به سامانه های پدافندی گنبد آهنین و باراک ۸ است که امکان مقابله با انواع حملات راکتی، موشک های کروز و دیگر اهداف سطحی را برای آن فراهم می‌کند. توان عملیاتی این ناوچه حدود ۷۴۰۰ کیلومتر و هزینه ساخت هر فروند آن حدود ۵۵۷ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید:
مقام امنیتی اسرائیل: یمن یک مشکل استراتژیک برای اسرائیل است!
آشکار شدن ضربات اقتصادی انصارالله به ناوگان دریایی اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. م ل چهارشنبه, ۲۲ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

    ان شاءالله به تور انصار الله می افته.
    حالا که انصار الله راه ورود برای درگیری نداره، صهیون ها با پای خودشون اومدن، فرصت خوبی بخصوص در به هم ریختن روحیه نیروهاشون و از نظر رسانه ای مثل توپ صدا خواهد کرد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.