رهبر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در مالی در یک بیانیه تصویری ظاهر شد و به تحرکات این گروه در ماه‌های اخیر پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ابی الفضل ایاد اغ غالی امیر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین مالی در یک بیانیه تصویری که از سوی مؤسسه الزلاقه بازوی رسانه‌ای جماعت نصرت الاسلام و المسلمین تحت عنوان “ولینصرن الله من ینصره” منتشر شد از مرحله جدیدی در رویارویی با ارتش‌های منطقه ساحل و هم‌پیمانانشان سخن گفت و اظهار داشت که حاکمیت‌ کشورهای مالی و نیجر و بورکینافاسو زمام امور را به دست دشمنی جدید داده‌اند که از اخلاق هیچ بویی نبرده است.

ایاد اغ غالی همچنین از حرکت نیروهای ارتش مالی به همراه عناصر واگنر به سمت شمال مالی برای بسط سیطره حکومت در آن مناطق سخن گفت.

وی افزود: دو سال گذشته سخت ترین سال‌ها برای مردم شهرهای شمالی مالی بود. مردم در این دو سال از یک سو تحت فشار ارتش و نیروهای واگنر و از سوی دیگر تحت فشار داعش بودند. مسئله‌ای که باعث مهاجرت بسیاری از مردم به کشورهای مجاور و آسیب دیدن از زندگی سخت اردوگاهی شده‌است”. امیر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در ادامه به کشتارهایی که از سوی عناصر واگنر در شمال مالی انجام شده اند پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت که جنایت‌های ارتش مالی و مزدوران واگنر از سوی مجاهدان بدون پاسخ نمانده و مجاهدان در مواضع مختلفی نیروهای ارتش و عناصر واگنر را شکست داده‌اند. آغ غالی میزان کشته‌ها از ارتش مالی و مزدوران واگنر را صدها تن دانست.

وی اظهار داشت که تعداد زیادی از جوانان به صفوف “استشهادی‌ها” و “انغماسی‌ها” پیوسته‌اند. ایاد اغ غالی همچنین جوانان کشورهای منطقه ساحل و مردم این مناطق را به مقابله با ارتش مالی و عناصر واگنر فراخواند، و از ایشان خواست تا عناصر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین را با مال و جان حمایت کنند.

رهبر جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در ادامه اظهار داشت که نزاع این گروه با دولت‌ مالی برای ایجاد یک نظام فدرالی و غیر متمرکز و برخورداری مناطق شمالی از استقلال نسبی و یا ایجاد مساوات و برابری بین اهالی شمال مالی و جنوب مالی نیست بلکه نزاع بر سر حاکمیت الله و اجرای شریعت اسلام است.

وی همچنین نقش علمای مالی مستقر در باماکو را در مقابله با سکولاریسم دولتی ستود.

ابی الفضل در پایان سخنان خود به مسئله فلسطین پرداخت و عملیات طوفان الاقصی را ستود و کشتار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرده و از واکنش حاکمان کشورهای اسلامی نسبت به مسئله غزه انتقاد کرد.

لازم به ذکر است که تحرکات جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در ماه‌های اخیر در کشورهای مالی، نیجر و بورکینافاسو بیشتر شده‌است و این گروه در ماه‌های اخیر علاوه بر مستند سازی تحرکات خود به مستند سازی برخی تحرکات نیروهای ارتش مالی و عناصر واگنر در شمال مالی پرداخته و تصاویر و ویدئوهای مختلفی از کشتار مردم به دست این نیروها را منتشر ساخت.

بیشتر بخوانید: شناخت و بررسی گروه‌های درگیر در جنگ داخلی مالی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.