در نتیجه عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر جنین واقع در کرانه باختری، دستکم ۱۲ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی از ۶۰ ساعت قبل، عملیات نظامی گسترده‌ای را در شهر جنین در شمال کرانه باختری با هدف بازداشت چند فلسطینی و تخریب چند منزل آغاز کرده است.

نیروهای مقاومت با انجام اقداماتی به مقابله با این حملات پرداختند. در همین رابطه، کتائب شهدای الاقصی اعلام کرد که مبارزان این گروه، با استفاده از بمب‌های دست‌ساز، نیروهای دشمن را هنگام عبور از خیابان حیفا در غرب جنین مورد هدف قرار دادند. سایر گروه‌های مقاومت نیز حملاتی علیه نظامیان صهیونیست ترتیب دادند. با استمرار درگیری‌ها، نیروهای مقاومت، نظامیان اشغالگر صهیونیست در شهرک رمانه در غرب جنین را مورد هدف قرار دادند.

در جریان عملیات نظامی صهیونیست‌ها در جنین، منزل فراس وحدو، آزاده فلسطینی و چند منزل دیگر توسط نیروهای اسرائیلی منفجر و تخریب شد. همچنین نیروهای ارتش اسرائیل، بیش از ۱۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده و آن‌ها را به بازداشتگاه سالم منتقل کردند.

بازداشت فلسطینی‌ها توسط نظامیان صهیونیست

بر اساس اعلام شبکه عبری زبان کان، ۱۴۰۰ نظامی که بیشتر آن‌ها از نیروهای ذخیره هستند، در عملیات نظامی علیه اردوگاه جنین مشارکت دارند.

در نتیجه این عملیات، دستکم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ۵ نظامی اسرائیلی در درگیری‌ها با مقاومت فسطین در جنین زخمی شده و به مرکزی درمانی در عفوله انتقال داده شدند.

علاوه بر جنین، مناطق نابلس و اردوگاه جلزون در شمال رام الله نیز شاهد یورش نظامیان اسرائیلی بوده است. نیروهای مقاومت در جریان یورش نیروهای اسرائیلی به نابلس، با نظامیان اشغالگر در بخش قدیمی این شهر درگیر شدند که تاکنون جزئیاتی از آن منتشر نشده است.

با کاهش درگیری‌ها در کرانه باختری، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: نظامیان اشغالگر اسرائیلی، ۱۷ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. بدین ترتیب، شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به بیش از ۴۴۰۰ فلسطینی رسیده است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.