تحولات عراق، ۲۸ آذر ۱۴۰۲

سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:21
https://iswnews.com/?p=111111

یک فروند بالگرد ارتش عراق به سبب شرایط نامساعد آب و هوایی در شهرستان طوزخورماتو سقوط کرد. در همین رابطه، وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی سقوط یک فروند بالگرد حین انجام وظیفه حمایت و پشتیبانی از طرح امنیتی انتخابات شوراهای استانی، سرهنگ خلبان مروان جلال به شهادت رسید و سروان خلبان علاء سلمان زخمی شد.

۱- بغداد:
– در ۱۷ آذر ماه، سفارت آمریکا در بغداد بامداد هدف حمله راکتی عوامل ناشناس قرار گرفت. طبق اعلام منابع امنیتی عراق، این حمله تلفاتی نداشته است. تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
– در ۱۱ آذر ماه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی سفری رسمی به بغداد، با تعدادی از مقامات عراق دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

۲- اربیل:
– در ۱۷ آذر ماه، محل استقرار آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۵ آذر ماه، مواضع نظامیان آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در شمال‌شرق اربیل هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۲ آذر ماه، مواضع ارتش آمریکا در مجاورت فرودگاه اربیل واقع در شمال عراق هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۳- الانبار:
– در ۲۴ آذر ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۲۰ آذر ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد در دو مرتبه هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۷ آذر ماه، محل استقرار آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۵ آذر ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۶ آذر ماه، اداره اطلاعات نظامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس اطلاعات معاونت لشکر دهم اداره اطلاعات نظامی، چهار تن از اعضای گروه تروریستی داعش در دو ایست بازرسی الصداک و بسام در منطقه الرمادی در استان الانبار شناسایی و بازداشت شدند.
– در ۴ آذر ماه، نیروهای سازمان حشد الشعبی طی عملیاتی با مشارکت سازمان مبارزه با تروریسم، یک انبار مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش در شرق الانبار را کشف کردند. این انبار در نتیجه اعتراف یکی از بازداشت شدگان داعش کشف شد.

۴- کرکوک:
در ۱۲ آذر ماه، هواگردهای ارتش تروریستی آمریکا، یک سایت متعلق به گروه‌های مقاومت عراق در منطقه دبس استان کرکوک را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، پنج تن از مجاهدان مقاومت اسلامی عراق به شهادت رسیدند.

۵- بابل:
در ۱ آذر ماه، هواگردهای آمریکایی حملاتی را علیه یکی از مواضع سازمان حشد الشعبی در منطقه جرف النصر ترتیب دادند که طی آن، ۸ نظامی عراقی شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

۶- صلاح الدین:
در ۲۸ آذر ماه، یک فروند بالگرد ارتش عراق به سبب شرایط نامساعد آب و هوایی در شهرستان طوزخورماتو سقوط کرد. در همین رابطه، وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی سقوط یک فروند بالگرد حین انجام وظیفه حمایت و پشتیبانی از طرح امنیتی انتخابات شوراهای استانی، سرهنگ خلبان مروان جلال به شهادت رسید و سروان خلبان علاء سلمان زخمی شد و برای درمان به بیمارستان طوزخورماتو انتقال یافت.

۷- در ۲۲ آذر ماه، دو فروند هواپیمای سوخت رسان آمریکایی بر فراز مناطق شمالی و غربی عراق به پرواز درآمدند.

۸- یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با یک رسانه، از انجام ۹۷ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه توسط گروه‌های مقاومت خبر داد.

۹- در ۷ آذر ماه، دادگاه کیفری مرکزی عراق برای چهار نفر که متهم به ساخت پهپاد و مواد منفجره برای گروه تروریستی داعش بودند، حکم اعدام صادر کرد.

۱۰- در ۴ آذر ماه، ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات مقاومت عراق علیه پایگاه‌های آمریکا که از ابتدای جنگ در غزه آغاز شده است، در روزهای آتش‌بس در غزه کاهش می‌یابد.

۱۱- در ۴ آذر ماه، اداره اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، دو تن از اعضای گروه تروریستی داعش را در استان‌های نینوا و الانبار بازداشت کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.