ما از کسانی نیستیم که پس از حمله دشمن دست به کار شویم، ما مردمی هستیم که ظلم را رد می کنیم، به خدا توکل می کنیم و از تهدیدها و حملات مستقیم آمریکا نمی ترسیم. ما جزو کسانی نیستیم که تسلیم تهدید جنگ مستقیم با آمریکا شویم. آمریکا کشورهای منطقه را برای مبارزه با ما بسیج کرد، مسلحین تکفیری را بسیج کرد تا ما را درگیر کنند و فجیع ترین جنایات را علیه مردم ما انجام دادند. ما از جنگ هایی که آمریکایی ها از طریق عواملشان در منطقه علیه ما به راه انداخته اند، متضرر شده ایم. آنچه ما بیشتر دوست داریم و از روز اول به آن امیدوار بودیم این بود که جنگ مستقیماً بین ما و آمریکایی ها و اسرائیلی ها باشد و نه از طریق عوامل آن.

بخش های مهم سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به شرح زیر است:

«۷۵ روز است که دشمن صهیونیستی-یهودی-اسرائیلی به تجاوزات خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد و فجیع ترین جنایات را انجام می دهد. دشمن صهیونیستی مردم فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار و کشتار وحشیانه، گرسنگی، محاصره و جلوگیری از غذا و دارو هدف قرار می دهد. کشورهایی که در حال جنگ هستند معمولا پایگاه های استراتژیک و نظامی را هدف خود اعلام می کنند، در حالی که دشمن اسرائیلی با وقاحت تمام بیمارستان ها را به عنوان هدف خود اعلام می کند.

دشمن اسرائیلی در بیمارستان های غزه همه بیماران، مجروحان و کادر پزشکی را هدف قرار داد و این تنها دستاوردی بود که می تواند به آن افتخار کند. دشمن اسرائیل تجمعات آوارگان را حتی در مدارس آنروا هدف قرار می داد و اهمیتی نمی داد که آنها تحت حمایت سازمان ملل هستند. دشمن اسرائیلی به وحشی گری خود ادامه می دهد و هنگامی که در نبرد میدانی شکست می خورد، به بمباران بی رویه غیرنظامیان در نوار غزه متوسل می شود.

وضعیت گرسنگی در غزه به حدی رسیده که مرگ و میر ناشی از گرسنگی ثبت شده است و در جنایتی بسیار فجیع از دسترسی به دارو به طور کامل جلوگیری شده است. اهداف صهیونیست‌ها حتی شامل نوزادان و نوزادان نارس بستری در بخش‌های مراقبت‌های بیمارستانی می شود که بیانگر واقعیت صهیونیست‌های یهودی است.

آمریکایی ها از همان لحظه اول در تمام جنایات صهیونیست ها شریک هستند. آنها کارشناسان نظامی خود را برای مدیریت و برنامه ریزی فرستادند و هزاران بمب مخرب و سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در اختیار صهیونیست ها قرار دادند. آمریکایی ها برای تأمین مالی عملیات نظامی از آنها حمایت مادی کردند و پهپادهای تجسسی را برای ارائه اطلاعات ارسال کردند. آمریکایی ها همه کشورهای منطقه را از هرگونه همکاری با مردم فلسطین برحذر داشتند تا بدون اعتراض مردم را در غزه قتل عام کنند.

وقتی صحنه های غم انگیز کشته شدن هزاران کودک و زن توسط بمب های آمریکایی و وضعیت گرسنگی شدید را می بینیم، باید نقش آمریکا در همه این ها را به یاد بیاوریم. آمریکا بازوی دیگر صهیونیسم یهودی بین المللی است که رئیس جمهور آمریکا به آن افتخار کرده و وابستگی خود به آن را اعلام کرده است. کسانی که در آمریکا از اسرائیل حمایت می کنند، صهیونیست های آمریکایی هستند و لابی صهیونیستی یهودی، آمریکا را بر اساس منافع خودش حرکت می دهد. آمریکایی ها پایگاه های خود در منطقه را تبدیل به تکیه گاه دشمن صهیونیستی کردند و از تمامی انبارهای تسلیحاتی خود حتی در کشورهای عربی برای حمایت از اسرائیلی ها استفاده کردند. هر قطعنامه ای تحت عنوان آتش بس در سازمان ملل مورد اعتراض آمریکایی ها قرار می گیرد و بر ادامه کشتار و جنایت در غزه تاکید می کند.

انگلیس که از ابتدا در تأسیس رژیم صهیونیستی پیشتاز بود، امروز در حمایت از دشمن صهیونیستی به حرکت خود ادامه می دهد. همچنین شاهد تحرکات برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان در حمایت از صهیونیست ها هستیم که هر کدام دارای سابقه تاریک و سابقه جنایی شنیع هستند. رژیم‌ها و دولت‌هایی از دشمن حمایت می‌کنند که دارای سابقه سیاهی هستند و به ورشکستگی اخلاقی معروف هستند و اخلاق و ارزش‌ها را از فرهنگ لغت سیاسی خود پاک کرده‌اند.

اما مسئولیت در جهان اسلام، مسئولیت بزرگی است و امروز بر عهده همه مسلمانان است که فلسطین را در سطح جغرافیایی بخشی از خود می دانند. امروز وظیفه مسلمانان است که با رویکردی صمیمانه در حمایت از مردم فلسطین موضعی جدی، عملی و مؤثر داشته باشند.

برخی از کشورهای عربی روابط خود را با کشورهای غربی به دلیل بیان کلمه ای در توصیف رفتار خود و یا توهین به یک پادشاه یا شاهزاده، قطع کردند. اما شاهد بی تفاوتی کامل آنها نسبت به مسائل مهم امت اسلامی مانند ظلم به مردم فلسطین هستیم. این کشورها به جایی رسیده اند که با رقص، آواز، مسابقه سگ ها و چیزهای بسیار مضحک مشغول شده اند و کشتارهای بزرگ فلسطین را نادیده می گیرند. گاهی اوقات نیز صداهای زشتی از کشورهای عربی برای سرزنش مردم فلسطین و مجاهدان آنها و توهین به هر کسی که از آنها حمایت می کند ظاهر می شود. کشورهای عربی نه تنها از مسئولیت حمایت از مردم فلسطین شانه خالی کردند، بلکه به آنها و مجاهدین فلسطینی رکب زدند، به آنها توهین کردند و هرگونه حمایت از آنها را تحریف کردند.

وظیفه مسلمانان در قبال فلسطین، موضع گیری جدی و حمایت همه جانبه مادی و نظامی از مردم فلسطین است و این وظیفه آنهاست. اگر آمریکایی ها و اروپایی ها از آخر دنیا آمده اند تا با رژیم اشغالگر ظالم همکاری کنند، پس چرا امت ما از ملت مظلوم فلسطین حمایت نمی کند؟ محور مقاومت در سطوح مختلف حمایت نظامی، رسانه ای و مردمی و برگزاری راهپیمایی ها قرار دارد، در حالی که در برخی از کشورهای عربی حتی تظاهرات ممنوع بود!

آیا در کار کسانی که در جریان جنگ در سوریه یا حمله به مردم یمن یا عراق و دیگران، فتوا به جهاد دادند، حرکت علمی وجود داشت؟ کجاست صدای علمایی که برای حمایت از مردم فلسطین فتوا دهند؟ چه چیزی سکوت، نادیده گرفتن و حتی سرزنش مردم فلسطین و مجاهدان آنها را توجیه می کند؟

ما درخواست آشکاری را به کشورهایی که از نظر جغرافیایی ما را از فلسطین اشغالی جدا کرده اند، ارائه کردیم تا گذرگاه های زمینی را باز کنند و صدها هزار نفر از مردم ما بتوانند به فلسطین بروند. مردم ما با وجود شرایط بسیار سخت زندگی به کمک های مالی خود به مردم فلسطین ادامه می دهند زیرا ما اساساً مردمی محاصره شده هستیم و هنوز در شرایط جنگی هستیم. موضع سیاسی و رسانه‌ای ما روشن است و همه جبهه‌های رسانه‌ای ما حمایت از مردم فلسطین و مجاهدان آن را اولویت خود قرار داده‌اند. رسانه های ما را با رسانه های عربستان سعودی و امارات و دیگر مزدوران مقایسه کنید، با ساده ترین مقایسه تفاوت فاحشی میان میزان حمایت از آرمان فلسطین آشکار می شود. مردم عزیز ما هر جمعه میلیونی بیرون می آیند و میدان را پر می کنند و در مقابل مستکبرین فریاد سر می دهند. جنبش مردمی در کشور ما ممکن است در سطح جهان عرب و اسلام و حتی سایر نقاط جهان بی نظیر باشد.

چهار کشور اعم از کشورهای عربی و نیروهای نظامی علاوه بر حمایت از موجودیت دشمن، سعی می کنند از رسیدن پهپادها و موشک های ما به اهداف خود جلوگیری کنند. متأسفانه برخی از کشورهای عربی به جای حرکت برای حفاظت از مردم فلسطین، در کنار دشمن صهیونیستی قرار می گیرند و از توان نظامی خود برای محافظت از آن در برابر موشک های یمنی استفاده می کنند. ما به دنبال توسعه توانایی‌های نظامی خود برای غلبه بر موانع و انجام کارهای بزرگ‌تر برای حمایت از فلسطین هستیم. موضع ما در مقابل دشمن اسرائیلی است و هیچ کشور دیگری را هدف قرار ندادیم و در مقابل عملیات رهگیری برخی کشورهای عربی صبور بودیم.

عده ای نادان و رذل مواضع مردم ما در جنگ دریایی را مسخره می کردند تا اینکه دشمن صهیونیستی از این بابت عصبانی شد و فریاد زد که این حملات بر اقتصادشان تأثیر گذاشته است. میدان برای تردد کشتی های تجاری در دریاهای سرخ، عرب، خلیج عدن و باب المندب باز است و حرکت صدها کشتی ادامه دارد. اقدام ما کشتی‌های بین‌المللی را هدف قرار نمی‌دهد، هدف ما منحصراً در یک موضع اعلام شده در رسانه‌ها و از طریق کانال های دیپلماتیک، کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل است. کشتی هایی را هدف قرار می دهیم که یا متعلق به اسرائیلی ها است، یا بخشی از آنها متعلق به آنهاست، یا به بنادر فلسطین اشغالی می روند و برای دشمن صهیونیستی تدارکات می آورند.

بیشتر بخوانید: آشکار شدن ضربات اقتصادی انصارالله به ناوگان دریایی اسرائیل

کسی که ناوگان دریایی همه کشورها را تهدید می کند آمریکاست که در خدمت اسرائیل قرار دارد. هرکس با آمریکایی ها حرکت کند و خود را درگیر حفاظت از کشتی های اسرائیلی کند می داند که خدمات انحصاری به اسرائیل ارائه می دهد و به ناوبری بین المللی آسیب می رساند. کشورهای حاشیه دریای سرخ باید در برابر موضع آمریکا که حقوق این کشورها را نقض می کند و امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند، موضع روشنی اتخاذ کنند. به همه کشورهایی که با آمریکایی‌ها همراه هستند توصیه می‌کنم خود را درگیر نکنند و منافع خود را قربانی نکنند و امنیت کشتی های خود را در خدمت به صهیونیست‌ها از دست ندهند.

اقدام اخیر آمریکا ما را از موضع قاطع، اصولی و اخلاقی خود در حمایت از مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد. حرکت آمریکایی ها تازگی ندارد، آنها از روز اول جنگ ناوچه ها، ناوهای هواپیمابر و تمام توانایی های خود را جابه جا کرده اند، اما اکنون به دنبال دخالت دادن دیگران در این جنگ هستند. اگر آمریکایی ها تمایل به تشدید جنگ و هر حماقتی با هدف قرار دادن کشور ما یا به راه انداختن جنگ علیه یمن داشته باشند، بیکار نخواهیم ماند. هرگونه حمله آمریکایی ها به کشور ما پاسخ داده خواهد شد و ما ناوهای جنگی و منافع آمریکایی را هدف موشک ها، پهپادها و عملیات نظامی خود قرار می دهیم.

ما از کسانی نیستیم که پس از حمله دشمن دست به کار شویم، ما مردمی هستیم که ظلم را رد می کنیم، به خدا توکل می کنیم و از تهدیدها و حملات مستقیم آمریکا نمی ترسیم. ما جزو کسانی نیستیم که تسلیم تهدید جنگ مستقیم با آمریکا شویم. آمریکا کشورهای منطقه را برای مبارزه با ما بسیج کرد، مسلحین تکفیری را بسیج کرد تا ما را درگیر کنند و فجیع ترین جنایات را علیه مردم ما انجام دادند. ما از جنگ هایی که آمریکایی ها از طریق عواملشان در منطقه علیه ما به راه انداخته اند، متضرر شده ایم. آنچه ما بیشتر دوست داریم و از روز اول به آن امیدوار بودیم این بود که جنگ مستقیماً بین ما و آمریکایی ها و اسرائیلی ها باشد و نه از طریق عوامل آن.

ما از همه کشورهای عربی می خواهیم که آگاه شوند، مراقب باشند و آمریکایی ها و اسرائیلی ها را رها کنند تا وارد جنگ مستقیم با ما نشوند. ما از کشورهای عربی می خواهیم که ما را در جنگ مستقیم با دشمن اسرائیلی و آمریکایی رها کنند، اگر می خواهند برقصند، می توانند برقصند، اما با آنها مشارکت نظامی و مالی نداشته باشند. اگر اعراب می خواهند برای آمریکایی ها کف بزند، کف بزنند و اگر می خواهند روی اجساد قربانیان برقصند، برقصند، اما با آمریکایی ها در جنگ علیه ما شرکت نکنند.

زمانی که آمریکایی خواست وارد جنگ مستقیم با ما شود، به او میفهمانیم که ما جزو کسانی نیستیم که از او می ترسد و با یک ملت متحد روبرو هستند و نه یک گروه خاص. اگر آمریکایی ها سربازان خود را به یمن بفرستد، به او اطلاع دهید که ان‌شاءالله با سخت‌تر از آنچه در افغانستان با آن روبرو شد و در ویتنام از آن رنج کشید، مواجه خواهد شد. آمریکایی ها تصور می کنند که می توانند در اینجا یا آنجا ضربه بزنند و بعد میانجیگری بفرستند تا اوضاع آرام شود. اگر درگیر شوند، به تمام معنا درگیری خواهد شد. به آمریکاییها بفهمانید که صهیونیست‌های آمریکایی به دنبال این هستند که کشورشان را در کاری وارد کنند که به نفعش نیست و در خدمت اسرائیل است.

کاری که آمریکا در دریا انجام می دهد در حال حاضر “ضرر” است زیرا برای مقابله با یک پهپاد دو هزار دلاری، موشکی به ارزش دو میلیون دلار پرتاب می کند.

ما به خدا توکل می کنیم و به او توکل می کنیم، او پروردگار جهانیان است و ما از مظلومان حمایت می کنیم، ما برای حمایت از حق به عنوان مظهر فرمان خدا و وعده واقعی او به راه افتادیم. خدا را شکر ما قدرت مقابله با دشمن را داریم و در مقابل حملات ثابت قدم می مانیم، مردم ما ۹ سال در مقابل تهاجمات عظیم ایستادگی کرده اند. امیدواریم جهان اسلام با توجه به تداوم ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل بر غزه، در محاسبات خود را بازنگری کنند و مواضع قوی‌تری از آنچه که هست اتخاذ کند. ما به مردم فلسطین و برادران مجاهد سرافراز غزه می گوییم، شما تنها نیستید، خداوند با شماست و او بهترین یاور است و مردم یمن نیز در هر کاری که می توانند با شما هستند. من مردم عزیزمان را خطاب می‌کنم و از آنها می‌خواهم که به همه فعالیت‌ها در کشورمان ادامه دهند و برای همه احتمالات آماده باشند. مردم ما در اثر تهدید و ارعاب و فشار از موضع خود عقب نشینی نخواهند کرد.»

بیشتر بخوانید: رهبر انصارالله: به کشتی های اسرائیل در دریای سرخ حمله خواهیم کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بندرچی پنجشنبه, ۳۰ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

    مسلم است که ائتلاف ضد یمنی فقط یک لفظ است وتمام آن مساوی با آمریکاست. وقتی ناتو به تعبیر پروفسور مرشایمر چیزی جز آمریکا نیست و حتی دراندیشه ترامپیزم که فراتر از شخص قابل حذف ترامپ است، خروج از ناتو تنها با پرداخت هزینه های حفاظت از اروپا توسط اروپائیان قابل رد است پس ائتلاف دریایی نیز چیزی مسخره و تنها برای تیغ زدن بیشتر عرب هایی است که مثل عربستان می خواهند با ابزارهای نفتی مثلا ادای استقلال مقابل آمریکا را درآورند که یک نمونه آن درگیری با اوباما بر سرنفت بود و قیمت آن را زمان احمدی نژاد بالا برد و سپس در ترامپیزم منجر به اندیشه استقلال نفتی آمریکا و حتی حل مشکلات آمریکا با ونزوئلا در نیمکره غربی شد. اگر همزمان با این تهدید یک هویج هم به صورت دیپلماتیک به عربستان بدهیم به نظرم مشکل قابل است و ائتلاف ضدیمنی بدون عربستان کاملا مضحک خواهد بود. تمام اهتمام ما باید این باشد که به مردم آمریکا و تصمیم سازان آن بفهمانیم که بیخود نباید آمریکا هزینه حمایت بی مانند خود از اسرائیل را بدهد و سربازانش کشته شوند بدون اینکه ذره ای منافع ملی آنها تامین شود و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه هدف ما تضعیف لابی اسرائیل در داخل آمریکا برای تحرکات و تحریمات و اپوزیسیون و دایاسپورا پروری علیه ایران باشد. کف خواسته های راهبردی ما بعنوان هر ایرانی باید این باشد که آمریکا بعنوان تنها کنشگر مستقل دنیا و دارای هژمونی منطقه ای باید بپذیرد که بالانس قدرت در خاورمیانه بین ایران و اسرائیل یک واقعیت است و این را باید به رسمیت بشناسد و تلاش بیخود برای تحمیل وزن بیشتر برای عدم موازنه قدرت در منطقه به نفع اسرائیل نداشته باشد وگرنه هزینه آن برای آمریکا در این وضعیت چندقطبی قدرت بسیار بالا خواهدبود.

    پاسخ
  2. سعید پنجشنبه, ۳۰ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

    من مطمئنم حتی با حمله آمریکا به یمن و حمله اسرائیل به لبنان هم ایران بی خیال صبر استراتژیک نمیشه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.