ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مدعی دفع و ناموفق ماندن چهار حمله موشکی و پهپادی انصارالله به کشتی های خارجی در جنوب دریای سرخ شد.

ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای مدعی شد که انصارالله در ۲ دی ماه، دو فروند موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت خطوط کشتیرانی بین المللی در جنوب دریای سرخ شلیک کرده و این موشک ها به هیچ کشتی‌ای اصابت نکرده است.

همچنین در خلال ساعت ۱۵ تا ۲۰ به وقت صنعا، ناوشکن USS LABOON آمریکا در حال گشت زنی در جنوب دریای سرخ در راستای عملیات نگهبان آسایش بود که چهار پهپاد از مناطق تحت کنترل انصارالله را رصد و سرنگون کرد. این حمله نیز خسارت جانی و مالی نداشته است.

در ساعت ۲۰ به وقت صنعا، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا گزارش هایی از دو کشتی در جنوب دریای سرخ دریافت کرد که مورد حمله قرار گرفته بودند. کشتی BLAAMANEN، یک تانکر نفتی و مواد شیمیایی با پرچم نروژ است که با یک پهپاد انتحاری مورد حمله واقع شده و هیچ آسیب یا خسارتی از آن گزارش نشده است. کشتی دوم به نام  SAIBABA، یک تانکر نفت خام با پرچم هند متعلق به گابن است که با یک پهپاد انتحاری مورد اصابت قرار گرفته و هیچ آسیبی از آن نیز گزارش نشده است.

طبق گزارش سنتکام، این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حمله انصارالله به کشتی های تجاری از ۱۷ اکتبر است.

ادعاهای تکراری و بدون استناد آمریکا با تکذیب محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن مواجه شده است. عبدالسلام در واکنش به این ادعا گفت: «در حالی که یک پهپاد شناسایی نیروی دریایی ارتش یمن در حال انجام عملیات شناسایی در سراسر دریای سرخ بود، یک ناوچه آمریکایی به صورت دیوانه وار و با سلاح های متعدد به سمت آن تیراندازی کرد. این اقدام نشان دهنده حالت سردرگمی و اضطراب آنهاست. یکی از موشک‌های شلیک شده توسط ناوچه آمریکایی، در نزدیکی یک کشتی متعلق به گابن که از مبدأ روسیه به سمت جنوب دریای سرخ در حال حرکت بود، منفجر شد.»

سخنگوی انصارالله افزود، ما تأکید می کنیم که نظامی شدن دریای سرخ توسط آمریکا و متحدینش تهدید ناوبری دریایی بین المللی است که بدون هیچ حقی و برای ارائه خدمات امنیتی به کشتی های اسرائیلی به منطقه آمده اند. اگر آمریکا و متحدانش به مسیر قلدرمآبانه خود ادامه دهند، دریای سرخ منطقه سوزانی خواهد شد و کشورهای حاشیه دریای سرخ باید به واقعیت خطراتی که امنیت ملی آنها را تهدید می کند، پی ببرند.

لازم به ذکر است که مقامات نظامی و سیاسی دولت نجات یمن بارها تاکید کرده‌اند که حملات نیروهای یمنی تنها از طریق بیانیه های سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن و مواضع سیاسی از طریق وزارت خارجه و سخنگوی انصارالله اطلاع رسانی خواهد شد و ادعاهای دیگر کشورها درباره موضوعات یادشده هیچگونه رسمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:
عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه منافع اسرائیل در دریای سرخ و تنگه باب المندب
تکرار ادعاهای آمریکایی؛ حمله انصارالله به ناوشکن آمریکایی با دو موشک بالستیک!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.