به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام”با ورود ارتش سوریه به روستاهای جنوب شرقی حماه و شهرک های الرستن و تلبیسه، پرچم سوریه در این مناطق برافراشته شد.

در ادامه عملیات تخلیه مسلحین از محاصره ی شمال حمص(محاصره الرستن)، شب گذشته ضمن اجرای هفتمین مرحله ی تخلیه، ۳۹۵۰ نفر از مسلحین و خانواده هایشان از منطقه دارالکبیره در نزدیکی شهر حمص از منطقه به سمت شمال سوریه خارج شدند.

 

تاکنون حدود ۳۱۲۷۳ نفر از مسلحین و خانوادهایشان بر اساس توافق مصالحه صورت گرفته بین دولت سوریه و مسلحین، از شمال حمص خارج شدند.

 

همچنین با خروج کامل مسلحین از مناطق جنوب شرقی حماه و شمال شرقی حمص مانند القنطره الشمالی و الجنوبی، الدمینه، الجومقلیه، بریغیث، عیدون، دلاک، جمالیه، عز الدین، سلیم، الحمرات، القنیطرات، الحمیس وحمیمه؛ ارتش سوریه در میان استقبال اهالی وارد منطقه شد و پرچم ارتش سوریه در این مناطق برافراشته شد.

امروز با ورود ارتش سوریه به شهرک های مهم الرستن و تلبیسه نیز پرچم سوریه در این شهرک ها به اهتزاز درآمد.

 

لازم به ذکر است که ستاد فرماندهی ارتش سوریه طی بیانیه ای از هم اکنون آزادی تمامی مناطق شمالی حمص و جنوبی حماه بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و حدود ۶۵ روستا را اعلام کرده است.

 

در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه در حال ورود و پخش شدن در بخش شرقی محاصره ی الرستن هستند و احتمالا کار تکمیل سیطره بر این مناطق تا پایان امشب و یا فردا به پایان میرسد و تمامی مناطق مذکور از وجود تروریسم پاکسازی میشود.

 

دانلود نقشه با کیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

    این همه نیروی تروریست به سمت شمال روانه شدن ریسک خودش رو در پی خواهد داشت!
    باید از این بین قسمتی رو به سمت جنوب گسیل می دادند تا با تروریست های اردنی مشغول جنگ میشدند.

    پاسخ
    1. ناشناس پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

      مخالفم. ترکیه همین حالا هم تو ادلب نیروی نظامی داره. عملا پیشروی بیشتر توی ادلب و بخشهایی از استان حلب ناممکنه اما توی جنبه جنوبی اردن نشون داده که تمایلی به استقرار نیرو نداره… یعنی دست دولت سوریه برای پیشروی در مناطق شورشی ها بازتر هست.
      من به شخصه امیدوارم که سرانجام مذاکرات سیاسی شروع بشه و جنگ داخلی به پایان بدون خونریزی برسه اما اگه راهکار نظامی مطرح باشه بدون شک درعا جای بهتری هست برای اینکه دولت سوریه پیشروی کنه و تمرکز هر چه کمتر نیروهای شورشی در اونجا به نفع دولت سوریه هست.

  2. ناشناس چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

    جاده منتهی به ادلب آزاد شد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.