پس از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفارعه، نیروهای مقاومت فلسطین به مقابله با اشغالگران صهیونیست پرداختند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۸ دی ماه به اردوگاه الفارعه در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند که طی آن درگیری مسلحانه میان آنها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست.

همزمان با این درگیری‌ها، بلندگوهای مساجد با شعار “حی علی الجهاد” از ساکنان خواستند تا به مقابله با اشغالگران اسرائیلی برخیزند. در جریان این درگیری‌ها، یک فروند پهپاد اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین سرنگون شد.

در ۶ دی ماه نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم، درگیری مسلحانه شدیدی در این اردوگاه رخ داد. نیروهای اسرائیلی از پشتیبانی پهپادهای شناسایی و تهاجمی برخوردار بودند و در نتیجه یک حمله پهپادی شش نفر فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند. نظامیان اسرائیلی همچنین یک خودرو را منفجر کردند. درگیری تا چند ساعت ادامه داشته و نیروهای مقاومت فلسطین یک بولدوزر اسرائیلی را با یک بمب دست ساز مورد حمله قرار دادند.

علاوه بر اردوگاه نور شمس، شهر طولکرم و جنین نیز شاهد یورش نیروهای اسرائیلی و تبادل آتش میان نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین بوده است.

شایان ذکر است این دست حملات اسرائیل برای بازداشت و یا حذف فلسطینی‌هایی است که با گروه‌های مقاومت کتائب القسام و سرایا القدس ارتباط دارند.

پس از این درگیری‌ها، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، ۳۱۳ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند. همچنین باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، دستکم ۴۸۴۶ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.