سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، بر تداوم عملیات علیه کشتی های اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها تاکید کرد.

سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه گفت: «در حالی که نیروهای نیروی دریایی ارتش یمن وظایف خود را در برقراری امنیت، ثبات و حفاظت از دریانوردی انجام می دادند و علاوه بر این، در حال انجام وظیفه انسانی و اخلاقی اعلام شده از سوی یمن برای جلوگیری از ورود کشتی های اسرائیلی یا کشتی های عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، نیروهای دشمن آمریکایی به سه قایق متعلق به نیروی دریایی یمن حمله کردند که منجر به شهادت ده نفر از نیروهای دریایی یمن شد.

نیروهای مسلح یمن در حالی که در بحبوحه نبرد برای حمایت از طوفان الاقصی قرار دارند، تأکید می‌کنند که دشمن آمریکایی عواقب این جنایت را خواهد دید و تحرکات نظامی آنها در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی های اسرائیلی مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی یمن در حمایت و پیروزی از مظلومان فلسطین نمی‌شود.

ما همچنین از بقیه کشورها می‌خواهیم که همانند آمریکا دست به رفتار خطرناک نزنند، زیرا این رفتار پیامدهای منفی خواهد داشت که ممکن است همه را تحت تأثیر قرار دهد.

در همین راستا، با یاری خداوند، نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن موفق شد تا با موشک‌های ضد کشتی، کشتی کانتینربر مرسک هانگژو را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، مورد هدف قرار دهند. عملیات هدف گیری این کشتی پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس های هشدار دهنده نیروهای دریایی یمن خودداری کردند.

نیروهای مسلح یمن مجددا بر آنچه در بیانیه های قبلی خود مبنی بر ممانعت از عبور همه کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم به سمت بنادر فلسطین اشغالی تاکید می‌کند و مجددا به همه کشورها توصیه می‌کند که در طرح‌های آمریکا با هدف شعله‌ور کردن درگیری‌ها در دریای سرخ کشیده نشوند. ما در مقابله با هرگونه تجاوز به کشور و مردم مان، از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

نیروهای مسلح یمن از فرزندان مردم بزرگ یمن و همه آزادگان ملت عربی و اسلامی می‌خواهد تا برای مقابله با تشدید تنش‌های آمریکا در حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی و تشویق آن، هوشیار و آماده همه گزینه‌ها باشند.»

لازم به ذکر است که در جریان هشدارهای مکرر نیروهای مسلح یمن به کشتی مرسک هانگژو مبنی بر تغییر مسیر از دریای سرخ و جلوگیری از حرکت این کشتی به سمت بنادر اسرائیلی، بالگردهای ارتش آمریکا صبح امروز به قایق های نیروی دریایی یمن حمله کردند. در جریان این درگیری نابرابر ده نفر از نیروهای یمنی به شهادت رسیده و کشتی مرسک هانگژو نیز مورد اصابت موشک ارتش یمن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
ارتش آمریکا: حوثی‌ها به یک کشتی تجاری حمله کردند
اولین درگیری مستقیم ائتلاف آمریکایی و ارتش یمن در دریای سرخ /سه قایق یمنی غرق شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر دوشنبه, ۱۱ دی, ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

    برادران یمنی درودخدابرشما اول خدا دوم ملت مسلمان پشتیبان شما هستیم وبا آمریکای جنایتکار هم می‌جنگیم وپیروز ازآن مقاومت است انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.