بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۸۶ روز از نبردها

در محور شمال غزه، درگیریها در جبالیا و مناطق مرکزی شهر غزه و بعضی از مناطق شیخ رضوان و مناطق التفاح و الدرج ادامه دارد. نیروهای رژیم اسرائیل طی چهار روز اخیر به آرامی در حال پیشروی در مرکز شهر غزه و پاکسازی مناطق و ایجاد پاکتهای محاصره جدید هستند. به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند، مناطق مرکزی شهر غزه به زودی به‌صورت کامل به کنترل ارتش اشغالگر اسرائیل دربیاید. همچنین در محور بیت لاهیا، نیروهای رژیم اسرائیل پیشرویهایی در شمال این منطقه داشته اند.

در محور میانی نوار غزه، نیروهای اسرائیلی از حدود چهار روز گذشته وارد البریج شده اند و دامنه پیشرویهای خود را افزایش داده اند. در حال حاضر نبردها در داخل البریج و شرق المغازی به شدت ادامه دارد. با توجه به روند پیشرویها به‌نظر میرسد ارتش رژیم اسرائیل قصد دارد ابتدا البریج را به‌طور کامل تصرف کند و سپس به سراغ المغازی و النصیرات برود.

در محور جنوب نوار غزه، طی یک هفته اخیر، نیروهای رژیم اسرائیل به آرامی اما به‌صورت پیوسته در حال پیشروی در بافت شهری خان یونس و حومه شهر هستند. درحومه جنوبی خان یونس در محور خزاعه، نیروهای اسرائیلی دامنه پیشرویهای خود را در روستای خزاعه تا حدودی افزایش داده اند. در حومه شرقی خان یونس، در محور السریج و القراره، نیروهای اسرائیلی از دو محور پیشروی کرده و منطقه السریج را به‌طور کامل اشغال کردند و محاصره منطقه القراره نیز تنگتر شد. در داخل شهر، در غرب بنی سهیلا، پیشرویهای جزئی به سمت خیابان صلاح الدین صورت گرفته است. در شمال شهر خان یونس نیز، نیروهای رژیم اسرائیل دامنه پیشروی‌های خود را به سمت شمال افزایش داده اند و مناطق بیشتری را اشغال کردند. در این محور، ارتش جانی رژیم اسرائیل به معنای واقعی کلمه، شهر خان یونس را ویران کرده است و تقریبا نصف شرقی و شمال شرقی شهر خان یونس از روی نقشه محو شده است! مقایسه و بررسی تصاویر ماهواره ای قبل و بعد ورود نیروهای اشغالگر اسرائیلی به این منطقه به وضوح نشان میدهد که مزارع و بافت شهری، ابتدا توسط بمبارانهای سنگین و سپس به‌وسیله بولدوزرهای اسرائیلی به‌صورت عامدانه تخریب و با خاک یکسان شده اند.

آخرین وضعیت نظامی نوار غزه پس از ۸۶ روز نبرد – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید دوشنبه, ۱۱ دی, ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

    باید یه خسته نباشید اساسی به امیر عبداللهیان گفت که فقط هشدار میده. اسرائیل داره غزه رو میگیره و اونوقت مسئولان کشوری که مرگ بر اسرائیل میگه فقط دارن اظهار تاسف میکنن. ***********

    پاسخ
    1. فرزند ایران چهارشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

      خسته نباشید را باید به ترکیه و دیگر کشورهای غربی و اسلامی گفت. اگر غزه سقوط کرد دیر یا زود نوبت آنها می شود. که البته انشاالله سقوط نخواهد کرد

    2. تفکر جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

      خداوند اسراییل رو ذلیل کنه ..
      و همچنین دولت ها و افراد خفته در خواب خرسی رو!
      و این است جهان

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.