در پی حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در منطقه المشرفیه در ضاحیه بیروت، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و شش نفر دیگر از اعضای این جنبش به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عصر روز ۱۲ دی ماه، محل دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در منطقه المشرفیه در ضاحیه بیروت با سه موشک شلیک شده از سوی یک پهپاد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. در جریان این حمله تروریستی هفت نفر از اعضای جنبش حماس از جمله صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سمیر فندی از فرماندهان قسام، الاقرع ابو عمار، از فرماندهان قسام، محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

شایعاتی در مورد شهادت اسامه حمدان نماینده و سخنگوی حماس در لبنان و همچنین زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی وجود دارد اما این اخبار صحت ندارد و آمار نهایی شامل اسامی یادشده است.

ویدیوی لحظه ترور و شهادت صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت
ویدیوی دیگری از لحظه عملیات تروریستی اسرائیل در حومه جنوبی بیروت

علیرغم تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سران گروه های مقاومت فلسطینی، تا این لحظه هیچ مقام اسرائیلی در این باره موضعی نداشته و مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است. همچنین دفتر نخست وزیری این رژیم به تمام مقامات سیاسی و نظامی اسرائیلی اطلاع داده است که فعلا موضعی در این باره اتخاذ نکنند و در گفتگو با رسانه ها نیز اشاره ای به این موضوع نداشته باشند.

اما رسانه های صهیونیستی گزارش های متعددی در این بار داشته اند و روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است، “ترور العاروری یک عملیات با کیفیت بود و همه رهبران حماس محکوم به مرگ هستند.” سایت عبری “واللا” نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی گفت که اسرائیل برای پاسخ تلافی جویانه بزرگ حزب الله به ترور العاروری آماده هستیم. سید حسن نصرالله ماهها پیش از عملیات طوفان الاقصی و وقوع جنگ در فلسطین، سران رژیم صهیونیستی را از انجام عملیات ترور علیه اعضای ارشد محور مقاومت در خاک لبنان بر حذر داشته بود. علاوه بر این، این حمله تروریستی، اولین حمله ارتش رژیم اسرائیل به شهر بیروت پس از سال ۲۰۰۶ میلادی است و انتظار می رود که دبیر کل حزب الله و دیگر مقامات مقاومت لبنان واکنش سختی به آن داشته باشند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت به مردم فلسطین و خانواده های شهدای این حمله تروریستی گفت: «ترور العاروری و فرماندهان حماس توسط اشغالگران کاملا یک اقدام تروریستی و نقض حاکمیت لبنان است. عواقب این اقدام تروریستی بر عهده اشغالگران نازی صهیونیستی است و در شکستن اراده، استواری و مقاومت دلیرانه مردم ما تاثیری نخواهد گذاشت.»

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، دولت نجات یمن، جنبش انصارالله، حزب الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر گروه های مقاومت در عراق و سوریه با صدور بیانیه هایی این حمله تروریستی را محکوم کرده اند. جنبش حماس نیز از توقف هرگونه مذاکره در مورد آتش‌بس یا مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی خبر داد.

شهید صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور جنبش حماس بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ میلادی در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی السنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. رسانه های صهیونیستی العاروری را برنامه‌ریز عملیات‌های نظامی حماس و شخص دوم این جنبش فلسطینی دانسته و کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی از وی با عنوان “قاسم سلیمانی حماس” یاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: صالح العاروری ، مردی که اسرائیل از او واهمه دارد + عکس و زندگینامه

ویدیو: محل وقوع حمله پهپادی اسرائیل در منطقه المشرفیه در ضاحیه بیروت
ویدیو: محل وقوع حمله پهپادی اسرائیل در منطقه المشرفیه در ضاحیه بیروت
ویدیو: محل وقوع حمله پهپادی اسرائیل در منطقه المشرفیه در ضاحیه بیروت
ویدیو: مصاحبه شهید صالح العاروری با شبکه المیادین در سوم شهریور ماه

شهید صالح العاروری، سوم شهریور ماه، در مصاحبه با المیادین گفت: “فرقی بین ما و فرزندان ملت ما وجود ندارد؛ همانطور که آنها مقاومت می‌کنند، بهایی متحمل می‌شوند و به شهادت می‌رسند، ما هم بخشی از این مقاومت هستیم و ممکن است بخشی از این بها باشیم (و به شهادت برسیم)؛ کمااینکه بیشتر فرماندهان و موسسان مقاومت هم به شهادت رسیده اند. بنابراین این موضوع اتفاق غریبی نیست، ما وقتی وارد این راه شدیم از همه خطرهایش آگاه بودیم و برای شهادت آماده‌ایم.
تهدیدها تاثیری در موضع و مسیرم ندارد و عمر دست خداوند سبحان است و هیچکس نمی‌تواند آن را به جلو و یا به تاخیر بیاندازد. من اصلا انتظار نداشتم حتی به این سن برسم. شهادت و رسیدن به خدا پیروزی عظیم است و از خداوند تمنا دارم که پایان عمر‌ من را به شهادت ختم کند.”
و او به آرزوی دیرینه اش رسید؛ شهادت‌ات مبارک حاج صالح …

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید سه شنبه, ۱۲ دی, ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

    آفرین واقعا آفرین!! در اینجا جا داره به اسرائیلیان کثیف تبریک بگم که دشمنای صبوری مثل ما داره!!!! فکر کنم اگه خود حضرت آقا رو هم ترور کنن مسئولان ککشون نمیگزه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.