درگیری نظامیان سوری با تروریست‌های داعش در حمص

شنبه 16 دی 1402 - 12:19
https://iswnews.com/?p=112030

در پی یورش عناصر گروه تروریستی داعش به مناطقی در استان حمص، درگیری شدیدی میان آنها و نظامیان سوری به وقوع پیوست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه تروریستی داعش در ۱۵ دی ماه حملاتی را علیه مناطقی در استان حمص سوریه ترتیب دادند.

نظامیان سوری با یورش عناصر داعش مقابله کردند که طی این درگیری، تعدادی از تروریست‌های داعش کشته و زخمی و چند دستگاه خودروی آنها نیز منهدم شد. بر اساس اعلام منابع محلی، چند نظامی سوری نیز در این تبادل آتش شهید و زخمی شدند.

گفته می‌شود عناصر داعش از مبداء منطقه التنف این حملات را علیه نظامیان سوری در استان حمص آغاز کردند. با توجه به انتقال تروریست‌ها به منطقه التنف از زندان‌های تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) طی ماه‌ها و سال‌های گذشته توسط هواگردهای آمریکایی و همچنین وجود پایگاه ارتش آمریکا در این منطقه به عنوان یک مرکز آموزشی، اطلاعاتی و لجستیکی، این فرضیه غیرمحتمل و دور از ذهن نخواهد بود.

در گذشته نیز تروریست‌های داعش بارها از مبداء التنف و یا با پشتیبانی نیروهای آمریکایی، حملات مختلفی را علیه نیروهای محور مقاومت، نظامیان سوری و عراقی ترتیب دادند که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به عملیات اسارت شهید محسن حججی اشاره نمود.

با توجه به انتشار صوت سخنگوی گروه تروریستی داعش، روند صعودی عملیات‌ها و همچنین فعال شدن مجدد هسته‌های این گروه تروریستی در منطقه التنف، به نظر می‌رسد حامیان و کارفرمایان داعش، برنامه‌ریزی‌های جدیدی را برای فعالیت‌های آتی این گروه انجام داده‌اند و انتظار می‌رود شدت و تعداد حملات داعش طی روزهای آتی نیز افزایش یابد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.