نظامیان رژیم صهیونیستی طی ۷۲ ساعت گذشته حملاتی را علیه مناطق مختلف کرانه باختری ترتیب دادند که طی آن دو فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۴ دی ماه به شهرک طمون در جنوب طوباس یورش بردند که در نتیجه این اقدام، نیروهای مقاومت به درگیری مسلحانه با اشغالگران پرداخته و در مسیر کاروان نظامی اسرائیل یک بمب منفجر کردند.

در جریان این درگیری، یک جوان فلسطینی به نام اسید جواد مطر بنی عوده (۲۹ ساله) از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید اسید جواد مطر بنی عوده

نظامیان اسرائیلی در کمتر از ۲۴ ساعت بعد به شهرک بیت ریما در شمال غرب رام الله نیز یورش بردند که طی این حمله، اسیر الریماوی نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی شهید و دستکم ۶ تن دیگر زخمی شدند.

شهید اسیر الریماوی

نظامیان اشغالگر اسرائیلی همچنین در جریان یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم، تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. در جریان یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس، نیروهای مقاومت آنها را هدف تیراندازی قرار دادند که طبق اذعان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، ۳ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

علاوه بر این مناطق، شهر نابلس و بیره نیز شاهد یورش نظامیان اسرائیلی بوده است که طی آن چند فلسطینی بازداشت شدند.

پس از پایان حملات اسرائیل در کرانه باختری، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: شمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۵۶۶۰ نفر افزایش یافته است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.