نتانیاهو حزب الله را به ویرانی لبنان تهدید کرد

یکشنبه 17 دی 1402 - 20:46
https://iswnews.com/?p=112128

بنیامین نتانیاهو در جلسه امروز ۱۷ دی ماه کابینه رژیم صهیونیستی با تهدید حزب الله لبنان گفت که از غیرنظامیان اسرائیلی دفاع می‌کند و مصمم است تا زمینه بازگشت ساکنان مناطق شمالی به خانه های خود را هرچه سریعتر فراهم کند.

نتانیاهو در این جلسه گفت: “اگر بتوانیم این کار را از طریق دیپلماسی انجام خواهیم داد و اگر نتوانیم از راه های دیگر اقدام خواهیم کرد.” وی در ادامه افزود: “به حزب الله توصیه می‌کنم از آنچه که حماس در ماه های اخیر تجربه کرده است، درس بگیرد و بداند که هیچ تروریستی مصون نیست.”

نتانیاهو در پایان اظهارات خود بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل تا زمانی که به تمام اهدافش از جمله از بین بردن حماس، بازگرداندن همه اسرا و تهدید زدایی از نوار غزه برای اسرائیل نرسد، جنگ با حماس را متوقف نخواهد کرد.

افزایش تهدیدات مقامات اسرائیل علیه حزب الله و عملیات ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه بیروت را می‌توان نشانه‌هایی برای فرار نتانیاهو از گره خوردن درگیری‌ها و بی نتیجه ماندن عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه دانست. تهدید نتانیاهو این پیام را تداعی می‌کند که اگر حزب الله حملات خود در جبهه شمال فلسطین-جنوب لبنان را متوقف نکند، ارتش اسرائیل با عملیات هوایی و بمباران جنوب لبنان را همانند نوار غزه ویران خواهد کرد. با توجه به روند تحولات منطقه به ویژه تداوم عملیات اسرائیل در نوار غزه، احتمال افزایش تنش در جبهه شمال فلسطین وجود دارد که نتایج جدی‌تری را برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: استقرار بالون جاسوسی اسرائیل در جنوب لبنان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.