در نتیجه حمله پهپادهای تهاجمی ارتش اسرائیل به یک خودرو در شهرک خربه سلم واقع در جنوب لبنان، یکی از فرماندهان میدانی حزب الله به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حمله پهپاد تهاجمی ارتش اسرائیل به یک خودروی سواری در شهرک خربه سلم، یکی از فرماندهان ارشد میدانی حزب الله لبنان به نام وسام حسن طویل معروف به حاج جواد طویل به شهادت رسید. رسانه های محلی پیش از اعلام شهادت این فرمانده لبنانی، از زخمی شدن دو نفر در این حمله خبر داده بودند. این منابع همچنین حاج جواد را از فرماندهان نیروهای الرضوان (نیروهای ویژه حزب الله) عنوان کرده‌اند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

ترور فرماندهان میدانی و مهره‌های اصلی گروه‌های مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و فلسطین همچنان در راس برنامه های مشترک آمریکا و اسرائیل قرار دارد. لازم به ذکر است که آسمان کشورهای عربی و دریای مدیترانه در شبانه روز مملو از هواپیماها و پهپادهای جاسوسی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی است و تمام تحرکات زمینی نیروهای مقاومت زیر نظر آمریکا و اسرائیل قرار دارد. اجرای این دست ترورها، از اولویت اصلی مرحله سوم عملیات ارتش اسرائیل است و توسعه آن زیر نظر مستشاران آمریکایی و اروپایی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید:
حمله تروریستی اسرائیل در پایتخت لبنان / صالح العاروری به شهادت رسید (ویدیو)
حمله پهپادی آمریکا به مقر لجستیکی حشدالشعبی در بغداد؛ یک فرمانده و یک مسئول به شهادت رسیدند (ویدیو) حمله هوایی اسرائیل به دمشق؛ سید رضی موسوی به شهادت رسید
ترور یکی از فرماندهان کتائب القسام در جنوب لبنان

شهید وسام حسن طویل، از اهالی شهرک خربه سلم واقع در جنوب لبنان بود که مسئولیت های مختلفی را در تشکیلات نظامی حزب الله را به عهده داشت. حاج جواد در اکثر عملیات های نیروهای مقاومت در سوریه به ویژه در دمشق، حلب، البوکمال و… نقش آفرینی کرده و در نبرد اخیر فلسطین نیز فرماندهی بخش هایی از جبهه جنوب لبنان را بر عهده داشت. اسرائیل مدعی است که حمله اخیر حزب الله به پایگاه کنترل هوایی مرون را وسام طویل طراحی و اجرا کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) سه شنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴

    مسلمان از یک سوراخ ۲ بار گزیده نمیشه

    چند بار باید فرماندهان در خودرو ترور کنن!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.