آخرین اخبار نوار غزه، روز ۹۴ام نبردها (نقشه میدانی)

سه شنبه 19 دی 1402 - 23:40
https://iswnews.com/?p=112235

بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۹۴ روز از نبردها

در حال حاضر مناطق میانی و جنوبی نوار غزه، فعال ترین جبهه های نوار غزه هستند.

در جنوب نوار غزه، درگیریها در مرکز و جنوب شهر خان یونس ادامه دارد. بر اساس اطلاعات میدانی، نیروهای اشغالگر صهیونیستی زمین های کشاورزی و منازل شهروندان روبروی دانشکده علم و صنعت خان یونس را تخریب کرده اند. این موضوع نشان میدهد که نیروهای اسرائیلی در حال پیشروی در جنوب غرب شهر خان یونس هستند.

وضعیت نظامی در جنوب نوار غزه و خان یونس

در وسط نوار غزه، درگیریها در البریج و المغازی و اطراف النصیرات و همچنین در ورودی الزوایده به شدت ادامه دارد. منطقه الزوایده در شرق دیرالبلح زیر آتش سنگین توپخانه و جنگنده های اسرائیلی قرار دارد. رژیم اسرائیل با فشار بر روی الزوایده و پیشروی در این محور قصد دارد النصیرات را محاصره کرده و به دیرالبلح نزدیک شود.

وضعیت نظامی در مرکز نوار غزه

در شمال نوار غزه، پس از عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطق داخلی شهر، درگیری زمینی خاصی در شهر غزه وجود ندارد و رژیم اسرائیل مجددا به حملات هوایی روی آورده است. اما، امروز درگیریهایی در اطراف میدان الکویت در حومه جنوبی محله الزیتون گزارش شد. میدان الکویت بر روی خیابان دهم و خط تماس بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی قرار دارد. پیش‌تر اعلام کرده بودیم که نیروهای اسرائیلی تا خیابان دهم در جنوب شهر غزه عقب نشینی کرده اند. در واقع، درگیری در اطراف میدان کویت بار دیگر صحت و درستی نقشه تحولات جهان اسلام در خصوص عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از شمال نوار غزه را تایید میکند.

همچنین گفته می‌شود رژیم اسرائیل عقب نشینی خود را از مناطق شمالی نوار غزه تکمیل کرده است. در صورت صحت این ادعا، اندک مناطق باقیمانده در شمال غزه نیز باید از لوث وجود صهیونیستها پاک شده باشد.

وضعیت نظامی در شمال نوار غزه

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۹۳ام نبردها؛ رژیم اسرائیل از شمال نوار غزه عقب‌نشینی کرد (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.