حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناو آمریکایی

چهارشنبه 20 دی 1402 - 16:19
https://iswnews.com/?p=112255

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از حمله سنگین موشکی و پهپادی به ناو آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان جزئیات این عملیات گفت: «نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن، عملیات نظامی مشترکی را با تعداد زیادی موشک بالستیک، موشک دریایی و پهپاد انتحاری علیه یک ناو آمریکایی که از منافع رژیم صهیونیستی حمایت می‌کرد، انجام دادند.»

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، این عملیات در پاسخ اولیه به حمله نیروهای دشمن آمریکایی به نیروی دریایی ما (در ۱۰ دی ماه) انجام گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن در برخورد مناسب با تمام تهدیدات خصمانه در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور و مردم یمن تردید نخواهند کرد و تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای عرب و سرخ هستند، ادامه می‌دهند. نیروهای مسلح یمن همچنبن مراقبت کامل خود از تداوم تردد کشتی های خارجی در دریاهای سرخ و عرب به همه مقاصد، به جز بنادر فلسطین اشغالی را اعلام کرد.

این عملیات، اولین حمله مستقیم ارتش یمن به ناوهای ائتلاف آمریکایی تحت عنوان “نگهبان آسایش” است. این درگیری نتیجه حمله بالگردهای ارتش آمریکا به قایق های ارتش یمن در جریان عملیات جلوگیری از تردد کشتی مرسک هانگژو در ۱۰ دی ماه است که منجر به شهادت ده نظامی یمنی شد. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که به جنایت آمریکایی‌ها علیه قایق های یمنی پاسخ قطعی خواهند داد.

در صورت تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه نیروهای مسلح یمن و عملیات دریایی آنها در حمایت از فلسطین، افزایش درگیری بین ارتش یمن و ائتلاف آمریکایی دور از انتظار نیست. رسانه های آمریکایی در روزهای گذشته مدعی شده بودند که مقامات آمریکایی از طریق واسطه های خود از ایران درخواست کرده اند تا با نفوذ خود جلوی حملات انصارالله در دریای سرخ را بگیرد اما مقامات ایرانی در دیدار با محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن ضمن تحسین اقدامات ارتش یمن، بر اهمیت حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سخن گفته بودند.

بیشتر بخوانید:
اولین درگیری مستقیم ائتلاف آمریکایی و ارتش یمن در دریای سرخ /سه قایق یمنی غرق شد
ارتش آمریکا مدعی مقابله با حمله پیچیده انصارالله در دریای سرخ شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.