نظامیان رژیم صهیونیستی در ۴۸ ساعت گذشته حملاتی را علیه مناطق مختلف کرانه باختری ترتیب دادند و چند فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۱ دی ماه به شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند. در پی این یورش، نیروهای مقاومت به درگیری مسلحانه با اشغالگران پرداخته و در مسیر کاروان نظامی اسرائیل یک بمب منفجر کردند.

در جریان این یورش، بولدوزرهای اسرائیلی اقدام به تخریب زیرساخت‌های جنین کرده و خسارت زیادی به این منطقه وارد کردند.

در کمتر از ۲۴ ساعت از یورش صهیونیست‌ها به جنین، اردوگاه نور شمس در طولکرم نیز شاهد اقدامات نظامیان اسرائیلی بوده است. در همین رابطه، گردان طولکرم سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت در جریان یورش اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه نور شمس در طولکرم، یک بمب را در مسیر یک دستگاه دستگاه بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 منفجر کردند که طی این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این مناطق، شهرک دورا در غرب الخلیل، اردوگاه الفارعه در طوباس و شهرک عرابه در جنوب غرب جنین نیز شاهد درگیری نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی بوده است.

بر اساس اطلاعات باشگاه اسرای فلسطین، شمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۵۸۷۵ نفر از جمله ۳۳۵ کودک و ۲۰۰ زن افزایش یافته است. همچنین گفته می‌شود دستکم ۳۵۰ فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.