سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه عملیات گسترده علیه گروه‌های تروریستی در منطقه، مواضع گروه تروریستی موسوم به جیش العدل و عناصر تجزیه طلب در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان را مورد حمله قرار داد.

بر اساس گزارش‌های موجود، عصر امروز ۲۶ دی ماه، مناطق مرزی شهرستان سراوان ایران و شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان پاکستان مورد اصابت موشک های بالستیک و پهپادهای انتحاری قرار گرفته است.

با توجه به اینکه مناطق مورد هدف در قلمرو گروهک تروریستی جیش العدل قرار دارد و دولت پاکستان تسلط چندانی بر این منطقه ندارد، تصاویر اطلاعاتی دقیقی از میزان تلفات و آثار ناشی از آن در دست نیست.

با این وجود ساعتی پیش، جیش العدل در واکنش به عملیات ضدتروریستی سپاه علیه این گروه تروریستی در خاک پاکستان بیانیه ای صادر کرد و اعتراف کرد که حمله با شش فروند پهپاد انتحاری و تعدادی موشک به خانه های افراد جیش العدل در کوه های بلوچستان پاکستان انجام گرفته است. این گروه تروریستی و تجزیه طلب مدعی ش که در نتیجه این حملات منزل دو تن از اعضای جیش العدل منهدم و اعضای خانواده آنها کشته و زخمی شده‌اند. طبق ادعای جیش العدل، دو کودک در این حمله کشته شده و سه زن زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان نیز پس از این حمله بیانیه ای منتشر کرده و این حمله را محکوم کرد. در این بیانیه پاکستان گفت: “نقض غیرموجه حریم هوایی خود از طریق بمباران مناطق مرزی توسط ایران را که منجر به کشته شدن دو کودک در داخل خاک ما شد را محکوم می کنیم.”

لازم به ذکر است جیش العدل پشت بسیاری از حملات تروریستی در جنوب شرق ایران قرار دارد و ایران همواره در خصوص تحرکات تروریستی این گروه به پاکستان هشدار داده است. اخیرا ۱۱ افسر پلیس ایرانی در حمله این گروه تروریستی به کلانتری راسک در جنوب شرق ایران به شهادت رسیدند. از این رو حملات ایران قابل پیش بینی بود.

مقامات دولت پاکستان در دیدارهای دیپلماتیک یک سال اخیر با مقامات ایرانی بر همکاری‌های مشترک نظامی و امنیتی به ویژه در مناطق مرزی تاکید کرده‌اند اما تاکنون اقدام عملی درخوری در این راستا نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:
حمله تروریستی عوامل جیش العدل به پاسگاه راسک شکست خورد
۱۱ شهید در حمله تروریستی به فرماندهی انتظامی راسک

هرچند که وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای حمله سپاه را محکوم کرد، با این وجود اما حمله اخیر به جیش العدل احتمالا با هماهنگی با پاکستان انجام شده باشد. به نظر میرسد در صورتی که پاکستان توانایی مهار این گروه تروریستی را نداشته باشد، در آینده، ایران با هماهنگی ارتش و دولت پاکستان، حملات بیشتری را برای پاکسازی و از بین بردن این گروه تروریستی انجام خواهد داد.

نقشه: موقعیت منطقه سراوان و پنجگور در مرزهای جنوب شرقی ایران با پاکستان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

اولین تصاویر ادعایی از پیامد حمله موشکی و پهپادی نیروهای مسلح ایران به اماکن گروه تروریستی جیش العدل در مناطق مرزی بلوچستان پاکستان.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران چهارشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

    تمام اقدامات این چنینی برای حفظ امنیت کشور و مردم ایران لازم و مورد حمایت مردم ایران باید باشد. قانون و شرع تکلیف را در مورد دشمنانی که از غیر نظامیان و حتی نیروهای خودی جهت استفاده به عنوان سپر انسانی برای زدن ضربات بیشتر و در عین حال مصون ماندن مشخص کرده است. یا پاکستان مرز های بی در و پیکر خود را کنترل می کند و یا ایران با قاطعیت به مراکز تروریستی باید حمله کند.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.