جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعزام نیروهای دریایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با رسانه ها در اسپانیا، از اعزام یک گروه از نیروهای دریایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دریای سرخ برای حمایت و حفاظت از کشتیرانی بین المللی خبر داد. وی در ادامه تصریح کرد که اتحادیه اروپا همزمان با اعزام نیروی نظامی به دریای سرخ، از تشدید تنش اجتناب می کند.

بورل همچنین تاکید کرد که اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ منجر به اختلال در کشتیرانی جهانی شده و اگر اقدامی در این خصوص نشود ریسکی جدی برای تشدید جنگ در غزه پدید خواهد آمد.

لازم به ذکر است که نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه ۲ بهمن ماه، در شهر بروکسل برگزار خواهد شد و طی آن وزرای کشورهای اروپایی درباره اعزام ناوها و کشتی های جنگی این اتحادیه به دریای سرخ نیز تصمیماتی را لحاط خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن صورت گرفت که جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعتراف کرد که حملات آمریکا به یمن تاثیری در موفقیت عملیات آنها در متوقف کردن حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ نداشته و این حملات باید قوی تر و گسترده تر شود. مقامات آمریکایی علیرغم این اظهارات مدعی هستند که به دنبال تشدید تنش با انصارالله نیستند و هدف آنها تنها حمایت از کشتیرانی بین المللی است. این ادعا در حالی است که مقامات دولت و ارتش یمن بارها اعلام کرده اند که عملیات دریایی آنها تنها شامل کشتی های اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها می شود.

بیشتر بخوانید:
آمریکا انصارالله یمن را به فهرست تروریستی بازگرداند
آمریکا خواهان توقف درگیری با یمن شد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.