این ویدیو در قالب یک گزارش تلویزیونی از رسانه رسمی کشور پخش شده است و در اختیار عموم قرار گرفت.

در این گزارش، پهپاد سپاه در حال رصد مقر تروریستهای جیش العدل در منطقه کوه سبز در نزدیکی مرز ایران در ایالت بلوچستان پاکستان است. این مقر یکی از اصلی ترین مقرهای گروه تروریستی جیش العدل در خاک پاکستان است. همانطور که در تصاویر به وضوح مشخص است، بخش های مختلف پایگاه، تپه های دیده بانی و افراد مسلح مستقر در آنها، میدان تمرین و تیراندازی برای آموزش تروریست ها دیده میشود. پایگاه تروریست ها در دل کوه ها و دره های کوهستان سبز قرار دارد و دسترسی زمینی به آن دشوار است.

بر اساس اطلاعات سپاه، دو دهه است که تروریستها از این مقر برای تمرین و برنامه ریزی جهت انجام عملیاتهای تروریستی در داخل خاک ایران استفاده میکنند. اخیرا نیز حدود ۵۰ نفر از تروریستها برای برنامه ریزی، هماهنگی و آماده سازی یک عملیات تروریستی بزرگ در خاک ایران وارد این مقر شده بودند که سه روز گذشته (۲۶ دی ماه) هدف حملات پهپادی و موشکی ایران قرار گرفتند و نیات شوم آنها در نطفه خفه شد و تعدادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

رصد مقر تروریستهای جیش العدل در کوه سبز پاکستان

انتشار این ویدیو بار دیگر به روشنی، صحت و درستی ادعای ایران مبنی بر وجود پایگاه های گروه تروریستی جیش العدل در مناطق مرزی در غرب پاکستان را اثبات میکند. این همان موضوعی است که ایران بارها و بارها به مقامات کشور دوست و برادر، پاکستان گفته بود و بارها با ارائه اطلاعات این مقرها به دولت و ارتش پاکستان خواهان اقدام آنها علیه پایگاه های تروریست ها شده بودند، اما دولت و ارتش پاکستان متاسفانه به دلایل مختلف از انهدام این پایگاه ها و یا اقدام موثر علیه عناصر تروریستی جیش العدل خودداری میکردند. از این رو ایران برای جلوگیری از بروز فاجعه و عملیاتهای تروریستی جدید در خاک ایران مجبور شد مجددا با شدت بیشتری پایگاه تروریستها در کوه سبز را مورد هدف قرار دهد و این موضوع خوشایند دولت پاکستان نبود.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مواضع گروه‌های تروریستی در پاکستان

در سوی دیگر اما، دولت پاکستان برای فرار از فشار شدید افکار عمومی پاکستان و تمسخرهای هندی های رقیب، مجبور شد دست به انجام یک عملیات تلافی جویانه بزند؛ اما عملیات بر علیه چه کسانی؟! علیه تعدادی از مهاجران پاکستانی که به فاجعه ای ناگوار تبدیل شد و تعدادی کودک و زن جان باختند.
اما پاکستان ادعا کرد که مقر و مخفیگاه های گروه تروریستی ارتش – جبهه آزادیبخش بلوچستان (BLA – BLF) را در خاک ایران هدف قرار داده است و برخی رسانه های پاکستانی نیز پا را فراتر گذاشته و در ادعایی عجیب عنوان کردند که ایران مخفیگاه تروریستهای BLF – BLA است! این ادعا در حالی مطرح میشود که دولت و ارتش پاکستان هرگز نمیتوانند پایگاهی مانند پایگاه تروریست ها که در کوه سبز پاکستان است و ویدیوهایش منتشر شد در ایران بیابند و یا تصاویری برای اثبات ادعای خود منتشر کنند!

بیشتر بخوانید: حمله هوایی ارتش پاکستان به مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان (ویدیو)

بار دیگر شما را ارجاع میدهیم به بیانیه های وزارت امور خارجه در خصوص حوادث چند روز اخیر و همچنین گفتگوی تلفنی امروز وزیر خارجه ایران با همتای پاکستانی اش. ایران قبل و بعد از حمله و حتی پس از حمله پاکستان به خاک ایران، با لحنی دوستانه و برادرانه پاکستان را مورد خطاب قرار داد اما قویا تعهدات امنیتی قبلی پاکستان را به آنها یادآوری کرد و از آنها خواست تا به آن عمل کنند.
همانطور که پیشتر گفتیم، برادران پاکستانی نباید لحن دوستانه و برادرانه در بیانیه های مقامات ایرانی را به منزله ضعف ایران تفسیر کنند. ایران همچنان بر برادری و دوستی با ملت پاکستان و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید میکند اما در مواجهه با تروریست ها و حفاظت از جان ایرانی ها درنگ نخواهد کرد و اگر کوتاهی های امنیتی دولت دوست و برادر پاکستان، به همکاری فعال و موثر تبدیل نشود، انجام مجدد این دست از عملیات های پیشدستانه و پیشگیرانه در آینده، توسط ایران دور از انتظار نخواهد بود.
امروز حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با جلیل عباس جیلانی نیز بار دیگر بر پیگیری جدی همکاری های امنیتی و نظامی بین دو کشور تاکید کرد و جیلانی نیز با تاکید بر اینکه دو ملت در مبارزه با تروریسم نگرش مشترکی دارند بر لزوم حفظ روابط سازنده و برادرانه با تهران تاکید کرد و از امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرد.

از این رو اکنون میتوان به آینده برنامه مشترک امنیتی بین دو کشور در مناطق مرزی پاکستان و ایران امیدوار بود و شاید اکنون وقت آن رسیده باشد تا جدیت پاکستان در مبارزه با گروه های تروریستی در غرب این کشور را به طور واقعی سنجید.

ویدیو گزارش تلویزیونی که از رسانه رسمی کشور پخش شد. با زیرنویس انگلیسی.
تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.