مواضع تروریست‌های آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد هدف حمله راکتی و موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار در ۳۰ دی ماه هدف حمله راکتی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

بیانیه مقاومت اسلامی عراق

در ساعت اولیه خبر، برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع آمریکایی اعلام کردند که نیروهای مقاومت برای هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد از موشک‌های بالستیک کوتاه برد استفاده کرده اند و گزارش‌هایی از زخمی و مجروح شدن نیروهای آمریکایی وجود دارد.

چند ساعت پس از این حمله، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز با انتشار یک بیانیه گزارشهای موجود در خصوص حمله موشکی به عین الاسد را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: “حوالی ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت محلی)، چندین فروند موشک بالستیک و راکت توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران به سمت پایگاه هوایی الاسد شلیک شد. بیشتر موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافند هوایی پایگاه رهگیری شد اما تعدادی از موشک‌ها به پایگاه اصابت کردند. طبق ارزیابی اولیه، تعدادی از پرسنل ایالات متحده دچار آسیب‌های مغزی شدند و حداقل یک سرباز عراقی زخمی شد.‌‌”

بنابراین با توجه به تایید حمله موشکی می‌توان حدس زد که نیروهای مقاومت از موشکهای بالستیک کوتاه برد الاقصی ۱ و صارم که به تازگی توسط مقاومت عراق رونمایی شده است استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید:
رونمایی از موشک الاقصی۱ توسط مقاومت اسلامی عراق؛ پایگاه های آمریکا در هم کوبیده خواهد شد!
دانش نظامی: رونمایی مقاومت اسلامی عراق از موشکی صارم

این حمله برای موفقیت بیشتر به‌صورت ترکیبی از راکت و موشک بالستیک انجام شد. بدین صورت که با شلیک تعداد زیادی راکت به سمت پایگاه هوایی عین الاسد، سامانه‌های دفاعی پایگاه برای مقابله با تعداد زیادی از راکت اشباع شده و شانس برخورد موشکهای بالستیک کوتاه‌برد به اهداف در داخل پایگاه را افزایش دادند.

بر اساس اطلاعات موجود، این حمله پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد، از نظر حجم و قدرت پرتابه‌های شلیک شده، دومین حمله بزرگ به پایگاه هوایی عین الاسد محسوب می‌شود. بی‌شک این دست از حملات، چندین مرحله بالاتر و قوی‌تر از حملات روتین روزانه به مواضع آمریکا در منطقه است و تلفات و خسارات آمریکایی را به شدت افزایش خواهد داد.

همچنین طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این ۳۲مین حمله به مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد طی هفته‌های اخیر می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.