هیئت دیپلماتیک جنبش انصارالله به روسیه رفت

جمعه 6 بهمن 1402 - 17:28
https://iswnews.com/?p=113114

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه اخیرا در شهر مسکو، پایتخت این کشور میزبان هیئت جنبش انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام بوده است.

طرفین در این دیدار، علاوه بر بررسی تنش‌های منطقه‌ای و آخرین وضعیت فلسطین و دریای سرخ، پیرامون راهکارهای حل بحران نظامی و سیاسی یمن تبادل نظر کرده و بر تلاش کشورهای موثر و نهادهای بین‌المللی برای برگزاری مذاکرات بین جناح های مختلف یمنی تاکید کردند.

مقامات روسیه و یمن در این جلسه، حملات هوایی ارتش آمریکا و انگلیس به یمن را موجب ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانسته و آنرا محکوم کردند.

سفر و دیدار مقامات انصارالله به روسیه موضوع تازه‌ای نیست و در سالهای اخیر دیدار و گفتگوهای متعددی بین محمد عبدالسلام و بوگدانوف انجام شده است. اما نکته مهم شکل گیری این دیدار در این برهه از زمان است. مقابله با پروژه ‎های آمریکا در منطقه نقطه ‎اشتراک انصارالله و روسیه است و درگیری نظامی مستقیم انصارالله با ائتلاف آمریکایی در دریاهای عرب و سرخ از دیدگاه روسیه بسیار مهم است. مشغول شدن آمریکا و اتحادیه اروپا در این منطقه را می‌توان هدف اصلی روسیه و کسب مشروعیت و جذب رأی روسها در مسائل داخلی یمن و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد را می‌توان هدف اصلی انصارالله از این روابط در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: هیئت روسی برای دیدار با مقامات انصارالله به صنعاء می‌روند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.