نگرش داعش نسبت به جنبش حماس و جنگ غزه

شنبه 7 بهمن 1402 - 13:15
https://iswnews.com/?p=113246

مواضع هواداران داعشی ساکن فلسطین در فضای مجازی نه‌تنها نشان از عدم همراهی آن‌ها با حماس در قبال حملات صهیونیست‌ها دارد که آن‌ها کشتار مردم تحت لوای گردان‌های عزالدین قسام را نامشروع می‌دانند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» در گفتگویی بین یک داعشی مقیم خان یونس با یک عامل انتحاری در عراق پیرامون مشروعیت «دفاع از خانه» در برابر حملات رژیم صهیونیستی، داعشی فلسطینی از تحریک جوانان برای پیوستن به حماس تحت عنوان «دفع الصائل» (دفع دشمن مشترک) توسط رهبران میدانی حماس خبر داد و افزود که آن‌ها این امر را واجب تلقی می‌کنند.

او در ادامه با عنوان کردن این موضوع که ۱۰ عضو داعش در خان‌یونس به‌سر می‌برند، در خصوص نبرد در کنار گردان‌های قسام علیه صهیونیست‌ها پرسید. کاربر داعشی دیگری که او هم عامل انتحاری در عراق بود، در پاسخ به این پرسش حماس را مانند دیگر حاکمان جهان، طاغوت و دشمن خدا تلقی می‌کند که نمی‌خواهد توحید خداوند بر‌پا شود. او در تایید این موضوع افزود: «حماس می‌خواهد خون مردم برای اینکه یک طاغوت به حاکمیت برسد ریخته شود و پس از آن نیز فساد و تباهی و شرک و بدعت را در زمین مستقر سازد.»

گفتنی است که داعش در آغاز عملیات طوفان‌الاقصی نسبت به این عملیات واکنشی نشان نداد و پس از یک هفته به بهانه دفاع از مردم غزه با راه‌اندازی گفتمانی، پیام تبلیغی رسمی ضد حماس منتشر نکرد. داعش پس از جنایت کرمان در ۱۴ دی‌ماه داعش ضمن برجسته کردن گفتمان اصلی خود در خصوص ارتداد حماس، رزمندگان میدانی قسام و حماس را به خروج از این جنبش تشویق کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی شنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

    داعش وابسته به امریکا اسرائیل و ال سعوده…که همگی اعضای استکبار جهانی اند…از داعش مواضعی جز این انتظار نمیره

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.