حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع تروریست‌های آمریکایی در منطقه که پس از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه و با هدف فشار بر نیروهای پشتیبان رژیم صهیونیستی آغاز شده است، همچنان ادامه داشته و دامنه این حملات، مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را هم در بر گرفته است.

گروه‌های مقاومت بلافاصله چند روز پس از آغاز نبرد میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، حملاتی را علیه نیروهای پشتیبان این رژیم در منطقه آغاز کردند. با شدت یافتن درگیری‌ها و همچنین واکنش آمریکایی‌ها به اقدامات مقاومت، کیفیت و کمیت حملات نیز افزایش یافت. رفته رفته دامنه این حملات گسترش یافته و به مواضع رژیم صهیونیستی نیز سرایت کرد.

تا لحظه نگارش این نوشته (۱۱ بهمن ماه، ساعت ۰۰:۵۰)، گروه‌های مقاومت ۲۰۰ عملیات موشکی، راکتی و پهپادی علیه پایگاه‌های غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه و سرزمینهای اشغالی فلسطین ترتیب داده‌اند.

بیشتر بخوانید: نگاهی بر اقدامات اخیر محور مقاومت علیه آمریکا در منطقه ( ۷ آذر ۱۴۰۲)

این حملات پس از توافق چند روز گذشته میان بغداد و واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق نیز همچنان ادامه یافت. به نظر می‌رسد علی‌رغم خبرسازی‌ها در خصوص خروج آمریکا از عراق، تا زمانی که خروج اشغالگران به‌صورت محسوس و واقعی بر روی زمین مشاهده نشود، حملات گروه‌های مقاومت نیز متوقف نخواهد شد. گروه‌های مقاومت عراق به خروج واقعی نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه تاکید دارند.

با این وجود این نکته باید اضافه شود که پس از حملات پهپادی به منطقه التنف و پایگاه الرکبان در ۸ بهمن ماه که منجر به کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی شد؛ کتائب حزب الله عراق، یکی از زیر مجموعه های قدرتمند “مقاومت اسلامی در عراق” از توقف موقت حملات به پایگاه های آمریکا در سوریه و عراق خبر داد. با این حال به نظر می‌رسد حملات گروه های دیگر مقاومت به مواضع آمریکا در منطقه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سه نظامی آمریکایی در حمله مقاومت به التنف کشته شدند

گستردگی حملات علیه پایگاه های آمریکا در منطقهبرای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.