مقاومت عراق: حملات علیه آمریکا ادامه خواهد داشت!

شنبه 7 بهمن 1402 - 12:55
https://iswnews.com/?p=113255

مقاومت اسلامی عراق در واکنش به توافق اخیر واشنگتن و بغداد و اخبار منتشر شده در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مقاومت اسلامی عراق در ۶ بهمن ماه در واکنش به توافق اخیر عراق و آمریکا در خصوص تعیین وضعیت نظامیان آمریکایی در این کشور و اخبار پیرامون این موضوع، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مصوبه پارلمان و حمایت مردمی از اخراج نیروهای خارجی، طی سال‌های گذشته به خاطر فریبکاری آمریکا، راه به جایی نبرده است. آمریکا به دنبال اجرای نقشه های پلیدانه خود در عراق و منطقه است. اینکه واشنگتن به درخواست دولت عراق برای تعیین تکلیف نیروهای خود تن داده، به دلیل حملات مقاومت است.

مقاومت در این بیانیه تاکید کرد: ما طی سال‌ها مبارزه، به جز فریب و زورگویی، چیزی از دشمن آمریکایی ندیدیم و این کشور همیشه در تلاش بوده است که برای انجام هر چه بیشتر طرح‌های شیطانی خود، زمان خریداری کند. پاسخ مقاومت اسلامی به آمریکا، ادامه عملیات‌های جهادی علیه حضور خارجی است و نسبت به اعطای مصونیت به هر گروه خارجی و تحت هر بهانه‌ای، هشدار می‌دهیم.

شایان ذکر است وزارت خارجه عراق چند روز قبل از توافق با آمریکا در خصوص تشکیل کمیته مشترک نظامی برای ارزیابی خطر داعش و پایان مأموریت نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: توافق واشنگتن و بغداد؛ کاهش تدریجی حضور اشغالگران آمریکایی در عراق

خروج نظامیان آمریکایی از عراق و توافق دولت‌های عراق و آمریکا موضوع جدیدی نبوده در زمان نخست وزیری مصطفی الکاظمی و در آخرین دور گفتگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن مقرر شد تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد اما دولت آمریکا به راحتی خلاف توافق عمل کرد!

مقاومت عراق با اشراف بر بدعهدی طرف آمریکایی و سوابق این کشور در عمل به تعهدات، تصمیم گرفته است تا حملات خود را ادامه دهد؛ مگر اینکه اقدامات واقعی و مثبتی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق صورت گیرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.