نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان موفق به دفع حمله مسلحین گروه ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA) به منطقه مچ در ایالت بلوچستان پاکستان شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) در شامگاه دوشنبه ۹ بهمن ماه، از سه محور به منطقه مچ در ایالت بلوچستان پاکستان حمله کردند. نیروهای امنیتی و رسانه‌های دولتی پاکستان از دفع حمله خبر داده و ادعای تجزیه طلبان بلوچ مبنی بر سیطره بر شهرک مچ را تکذیب کردند.

این حمله با شلیک دستکم ۱۵ راکت به پاسگاه نیروهای امنیتی پاکستانی در مچ آغاز شده و تسخیر زندان مچ جیل یکی از اهداف اصلی حمله ارتش آزادیبخش بلوچ بوده است. در این راستا، ارتش آزادیبخش بلوچ مدعی کشته شدن ۴۵ نفر از نیروهای دولتی در این درگیری شده و مقامات دولت پاکستان نیز با رد این ادعا تلفات خود را دو مجروح عنوان کردند.

نقشه: موقعیت زندان مچ جیل در شهرک مچ واقع در ایالت بلوچستان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) طی بیانیه ای درباره این حمله نوشت، در عملیات دره بولان چهار یگان از ارتش آزادیبخش بلوچ شامل: گروهان فاتح، STOS، واحد اطلاعات و تیپ مجید مشارکت داشتند. طی ۲۴ ساعت گذشته مسیرهای ورودی و خروجی شهرک مچ و اطراف آن به طور کامل به تصرف مسلحین گروه ارتش آزادیبخش بلوچ درآمده است. در مرحله نهایی عملیات دره بولان، تیپ مجید با موفقیت نقشه را اجرا کرد و به بخش مرکزی اصلی مقر فرماندهی مرزبانی پاکستان (FC) نفوذ کرد و حداقل ۱۲ نفر دیگر از پرسنل ارتش پاکستان را به قتل رساندند.

این گروه تروریستی در پایان این بیانیه تاکید کرد که عوامل این عملیات تا آخرین نفس و گلوله خواهند جنگید و هیچ یک از آنها اسیر نخواهند شد.

این حمله در حالی رخ می‌دهد که انتخابات سراسری پاکستان در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه در سایه حملات تروریستی و ناامنی های متعدد در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخوا برگزار خواهد شد. طبق گزارش مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی پاکستان، ۸۴ درصد حملات تروریستی در سال ۲۰۲۳ میلادی در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخوا رخ داده است که موجب کشته و زخمی شدن قریب ۲۷۰۰ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین گروه‌های مسلح فعال در بلوچستان پاکستان

ویدیو: درگیری در منطقه مچ در ایالت بلوچستان
ویدیو: انهدام چند خودرو در منطقه مچ در ایالت بلوچستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.