پایان عملیات ارتش آزادیبخش بلوچ در منطقه مچ

پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 15:56
https://iswnews.com/?p=113489

عملیات دره بولان گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) پس از دو روز درگیری با نیروهای دولتی پاکستان و کشته شدن تمام مسلحین تجزیه طلب به پایان رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جیهند بلوچ، سخنگوی گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) در بیانیه‌ای پایان عملیات این گروه در شهرک مچ واقع در ایالت بلوچستان را اعلام کرد.

علیرغم کشته شدن ۱۲ نفر از مسلحین ارتش آزادیبخش بلوچ در درگیری با نیروهای دولتی پاکستان، این گروه مدعی است که حمله به مچ موفقیت آمیز بوده و تمام اهداف مورد نظر آنها محقق شده است. این گروه در پایان بیانیه از نیروهای باقیمانده خود خواسته است تا به محل اختفای خود بازگشته و منطقه عملیاتی را ترک کنند.

طبق گزارش رسانه های دولتی، عوامل گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ به خانه ها، مغازه ها و منابع امرار معاش ساکنان شهر مچ خسارات زیادی رسانده و تعدادی از غیرنظامیان این منطقه را به قتل رسانده‌اند.

درگیری ارتش آزادیبخش بلوچ و نیروهای دولتی پاکستان در شهرک مچ، از شامگاه دوشنبه ۹ بهمن ماه آغاز شد و تا عصر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ادامه داشت. با اینکه طرفین جزئیات و آمارهای مختلفی از این درگیری منتشر کرده‌اند، اما هنوز اطلاعات نهایی و موثقی از حجم تلفات و خسارات منتشر نشده و منابع رسمی ارائه جزئیات در این باره را به روزهای آتی موکول کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: حمله تجزیه طلبان بلوچ به منطقه مچ در بلوچستان پاکستان (ویدیو)

نقشه: موقعیت زندان مچ جیل در شهرک مچ واقع در ایالت بلوچستان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) تصاویری از عوامل حمله اخیر به شهرک مچ در ایالت بلوچستان پاکستان را منتشر کرد. طبق این بیانیه در این حمله ۱۳ نفر از اعضای این گروه کشته شده‌اند. همچنین دو جسد دیگر در سردخانه بیمارستان های این منطقه وجود دارد که مربوط به گروگان‌ها بوده است.

تصاویر عوامل عملیات ارتش آزادیبخش بلوچ در مچ
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.